הממשלה אישרה היום (שני) פה אחד תוספת של 70 מיליון שקלים מתקציבי שאר המשרדים עבור היישובים ביהודה ושומרון, במטרה לצמצם את הנזקים שנגרמו בעקבות המצב הביטחוני הרגיש בגל הטרור הנוכחי. הסכום שאושר כולל מענק חד פעמי של משרד הפנים לרשויות המקומיות בסך 15 מיליון שקלים, עשרה מיליון שקלים של משרד החקלאות לצורך הסבת מבנים למבני קבע ולשיפוץ מבני ציבור, 12 מיליון שקלים להקמת מרכזי חוסן והפעלתם, שיחולקו בין המשרדים החינוך, האוצר, הרווחה והבריאות, וכן מיליונים נוספים לתגבור פעילויות רווחה וטיפול בנוער במצבי סיכון.



כמו כן, אישרה הממשלה את הצעתו של שר התיירות יריב לוין, לפיה משרד התיירות יתמוך תקציבית בהקמת בתי מלון ומלוניות במוקדי תיירות מרכזיים ביהודה ושומרון וייתן מענק מנהלי בגובה של 20% מעלות ההקמה של המלון. המענק המנהלי המוצע ישווה לראשונה את המענק הניתן ביישובים בתוך הקו הירוק, המופיעים במפת חוק עידוד השקעות הון ליישובי יהודה ושומרון, שעד כה לא זכו למענק דומה. בין היתר, בשל העובדה כי חוק עידוד השקעות הון אינו חל על יהודה ושומרון.



שרת הרבות מירי רגב בירכה על ההחלטה: "השנה נראה הרבה יותר מתקני ספורט וארועי תרבות עשירים ברחבי יהודה ושומרון. ההתיישבות לא באה על חשבון הפריפריה, נמשיך להילחם על הנגשת התרבות והספורט בכל הארץ - בפריפריה, בשכונות, ביהודה ובשומרון, במגזר הערבי והלא יהודי כאחד".



בנייה ביהודה ושומרון. צילום:פלאש 90




"ניצול גל הטרור לצורך פוליטי"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר בתגובה להחלטת הממשלה כי "מדובר בהחלטה חשובה שמשקפת את המחויבות של הממשלה לחיזוק ההתיישבות והמתיישבים. ההתיישבות ביהודה ושומרון ניצבת כבר שנים בחזית הביטחונית וכך גם בגל הטרור הנוכחי. החוסן ויכולת העמידה של המתיישבים הם אינטרס לאומי ראשון במעלה והם מקרינים על החברה הישראלית כולה. לכן עמלתי בחודשים האחרונים ביחד עם מנכ"ל משרד רה"מ ועם מרבית משרדי הממשלה על ההחלטה הזו שכוללת חבילת סיוע משמעותית". 



ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) התייחס גם הוא לנושא ומתח ביקורת על חבר הכנסת מהמחנה היהודי: "חבל שסמוטריץ׳ מנצל את גל הטרור לטובת צרכים פוליטיים ולהעברת תקציבים עודפים להתנחלויות. לא ראיתי שהוא רץ לממשלה כדי לדרוש עוד כסף עבור תקציבי הביטחון והרווחה של ערי הפריפריה שהתרחשו בהן פיגועים. אין דבר ציני יותר מהגדלת התקציב לחקלאות ותיירות בשטחים בגלל פיגועים שמתרחשים בלב המדינה. הפריפריה זועקת כנגד האפליה וצועדת לירושלים במחאה על הקיפוח והממשלה מעבירה את הכסף להתנחלויות. הגיע הזמן שגם התושבים שם יבינו שבישראל לא יורד גשם ביוני, והממשלה פשוט יורקת על הדרישות שלהם."




בצלאל סמוטריץ'. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90