המינוי ייצא לפועל? כמעט שמונה חודשים חלפו מרגע ההודעה על מינוי רן ברץ על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש מערך ההסברה הלאומי, מינוי שמהר מאוד נפל בשל דברים שאמר ברץ על ממשל הנשיא ברק אובמה, והיום (שני) מתברר כי למרות שהמינוי הוקפא, ברץ התחיל בתהליך הכנה לקראת התפקיד. כזכור, ההודעה על מינויו של ברץ עוררה ביקורת ציבורית, לאחר שהוא כינה בחשבון הפייסבוק שלו את תגובתו של אובמה לנאום ראש הממשלה בקונגרס טרם הבחירות בחודש מרץ האחרון כ"אנטישמיות מודרנית".



ראש הממשלה נתניהו אמר בעקבות הסערה סביב דבריו של ראש מערך ההסברה הנבחר, כי הם אינם ראויים וכי הוא זימן אותו לשיחת הבהרה. "קראתי לראשונה את הדברים שפרסם ד"ר רן ברץ ברשת, לרבות על נשיא המדינה, נשיא ארה"ב ואישי ציבור בארץ ובארה"ב. הם אינם ראויים ואינם משקפים לא את עמדותיי ולא את מדיניות הממשלה. ד"ר ברץ התנצל על הדברים, ביקש ללבן אותם בפגישה עמי וסיכמנו להיפגש עם שובי ארצה", אמר נתניהו. בנוסף, ברץ עצמו פרסם התנצלות בפייסבוק: "אני מתנצל על הדברים הפוגעניים שפרסמתי ברשת ביחס לנשיא המדינה, נשיא ארה"ב ואישי ציבור נוספים. אני מצטער שלא עדכנתי את ראש הממשלה על דברים אלה קודם לכן". 



למרות דבריו על נשיא ארה"ב הוא ייכנס לתפקיד? ברק אובמה. צילום: רויטרס
למרות דבריו על נשיא ארה"ב הוא ייכנס לתפקיד? ברק אובמה. צילום: רויטרס



נתניהו ביקש לבחון מחדש את המינוי


למרות שראש הממשלה גינה את דברי ברץ ולמרות שהמינוי התעכב, נתניהו פנה לפני כשלושה חודשים באופן רשמי לנציבות שירות המדינה בבקשה רשמית מחודשת למנות את ברץ לראש מערך ההסברה הלאומית, דבר שבימים אלה נראה שאכן אושר וייצא לפועל.



כזכור, הסערה סביב דברי בארץ החלה לאחר שבעמוד הפייסבוק שלו הוא כתב: "תרשו לי להיות קצת חריף, בניגוד להרגליי המתונים: ככה נראית אנטישמיות מודרנית בארצות מערביות ליברליות. והיא באה כמובן עם הרבה סובלנות והבנה לאנטישמיות האסלאמית; כל כך הרבה סובלנות והבנה, עד שמוכנים אפילו לתת להם אטום". לאחר בחירתו של אובמה לכהונה שנייה ב-2012, כתב ברץ באתר "מידה" אותו ייסד: "בארצות הברית יישב לעוד ארבע שנים נשיא פרו-ערבי ואנטי-ישראלי, שמינויו ומדיניותו לקדנציה הקרובה יהיו קיצוניים יותר ואין לו יותר מה להסתיר או להפסיד. היהודים שוב הצביעו לאובמה ברוב גדול, והעידו בכך עד כמה מתרחב ומעמיק הפער בין יהודי ישראל ליהודי ארצות הברית. היהודים הרואים באובמה פרו-ישראלי הם אלו שביקורתם הקיצונית על ישראל והמדיניות הישראלית חסרת האחריות שהם מייחלים לה מעלה את השאלה במה הם עצמם פרו-ישראליים".



עתיד כסטנדאפיסט לפי ברץ. ג'ון קרי. צילום: רויטרס
עתיד כסטנדאפיסט לפי ברץ. ג'ון קרי. צילום: רויטרס



בהתבטאות נוספת הנוגעת לקרי, כתב ברץ בעמוד הפייסבוק שלו באוקטובר 2014 בעמוד הפייסבוק שלו: "הלכתי לראות את הנאום של קרי, שבו הוא קישר בין ישראל לדאעש, והיה די קורע, אז סיכמתי בשבילכם. אחרי הכהונה כמזכיר המדינה מובטחת לו קריירה משגשגת באחד ממועדוני הסטנדאפ בקנזס סיטי, מוסול, או במתקן בחולות".



ג'וש ארנסט, דובר הבית הלבן אמר לאחר דברי ברץ כי "ראינו את הדיווחים על הערותיו של האיש הזה על בכירי הממשלה וראיתי שהוא התנצל. זה ברור שהתנצלות שלו היא במקומה. ההחלטה היא של נתניהו מי מייצג אותו ואת מדינתו וזו החלטה שיעשה בעצמו".



בלשכת ראש הממשלה בחרו שלא להתייחס לדברים.