סקר שפורסם הערב (שני) במהדורת "מבט" של הערוץ הראשון, שנערך ע"י TNS, מעלה כי במידה ותוקם מפלגה חדשה בראשות שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, היא תזכה בעשרה מנדטים. למרות שמדובר במספר מנדטים שאינו גבוה, יעלון נוגס במספרים של "הליכוד", שתזכה ל-22 מנדטים בלבד, לעומת 30 להם זכתה בבחירות האחרונות
עוד עלה כי מפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד תקבל 20 מנדטים, עלייה של 9 מנדטים. מפלגתו של בנט, "הבית היהודי", עולה גם היא ל-13 מנדטים (עליה של חמישה). "הרשימה המשותפת" נשארת עם 13 מנדטים, כפי שהשיגה בבחירות האחרונות. 

ירידה גם למחנה הציוני. יצחק הרצוג. צילום: אבשלום ששוני


נדמה שהנתונים לא מטיבים גם עם מפלגתו של יצחק הרצוג, "המחנה הציוני", שקיבלה תשעה מנדטים בלבד לעומת 24 בבחירות. מפלגתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, "ישראל ביתנו", שקיבלה בבחירות שישה מנדטים, מציגה עלייה של שלושה נוספים - לתשעה. 
 
מפלגת "יהדות התורה" עולה משישה לשבעה מנדטים, מפלגת "ש"ס" יורדת משבעה לשישה מנדטים ומפלגתו של שר האוצר משה כחלון "כולנו" יורדת מעשרה לשישה מנדטים. כמו כן עלה כי מפלגת "מרצ" נשארת כמו שהיא, עם חמישה מנדטים.  
 
בנימין נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מי ראוי להנהיג את הליכוד? 


כמו כן, נבדקה בסקר השאלה "מי ראוי להנהיג את הליכוד", ראש הממשלה הנמצא כעת בראש המפלגה בנימין נתניהו או השר לשעבר יעלון. בשאלה זו, שנענתה ע"י 500 המשתתפים בסקר, התקבל שיווין: 27% לבנימין נתניהו ו-27% למשה יעלון - 27%. גדעון סער קיבל 20%, והתשובה "אף אחד" קיבלה 26%. 



לשאלה "מי מתאים להיות ראש הממשלה"? ענו הנשאלים: בנימין נתניהו - 23%, יאיר לפיד - 15%, משה יעלון - 9%, גדעון סער - 6%, גבי אשכנזי - 5%, יצחק הרצוג - 5%, אהוד ברק - 4%, לא החליטו - 33%.



כמו כן נשאל "האם אתם מרוצים מתפקוד הממשלה בגל הטרור"?, ועל כך ענו: לא מרוצים - 72%, מרוצים - 23%, לא יודע - 5%.