מסמך המאגד חשד נגד נבחרי ציבור הוכן במשטרת ישראל לפני כשנתיים, אך נכתב לצרכי בקרה. כך עולה ממכתב ששלח בנושא היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לתנועה לאיכות השלטון. בצל הסערה שעורר הפרסום על כך שהמשטרה עוקבת אחר נבחרי ציבור, כתב מנדלבליט כי "משטרת ישראל אינה יוזמת איסוף מידע על שרים או חברי כנסת".



על פי מנדלבליט: "המסמך נשוא הפרסום הוכן במשטרת ישראל כבר לפני שנתיים. המסמך הוכן לצרכי בקרה, כדי לוודא שאין שום מידע מהותי אשר מצוי אצל גורמי המודיעין והחקירה במשטרת ישראל, שטרם הגיע לידי ראש אגף החקירות ומודיעין במשטרה, והובא דרכו לידיעת פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. למותר לציין כי חלק מהמידע המופיע במסמך הבשיל ושימש בסיס לחקירות פליליות, חלקן מוכרות". 

אתמול נחשף בערוץ 10 כי ראש אגף חקירות ומודיעין ניצב מני יצחקי, הנחה את יחידתו ליצור מסמך המכיל מידע רגיש אודות כל חברי הכנסת שכיהנו בקדנציה הקודמת והכולל בין השאר חשדות לכאורה לביצוע עבירות חלקן הגובלות בפלילים כביכול. מהפרסום עולה כי ניצב יצחקי, דאג לאגור מידע על חברי כנסת אשר כיהנו בעת ניסוחו, יולי 2014, וריכז במסמך סודי חומרים ומידע אודות עבירות ששמם של חברי הכנסת נקשר אליהן, לכאורה, לרבות עבירות פליליות אשר יתכן ומצריכות חקירות פליליות.

כמו כן נוספה לאותו מסמך רשימה של עדים שניתן יהיה לזמנם בבוא העת במידת הצורך כדי לגבש את החשדות כנגד חברי הכנסת. עד כה לא נעשה שימוש במסמך השמור כביכול ואף בעבר נזהר ראש אח"מ הקודם, ניצב יואב סיגלוביץ, מלגבש מסמך שכזה כדי להימנע לכאורה מלזות שפתיים ושיקולים בלתי כשרים בבואו להורות על פתיחה בחקירה כנגד חברי כנסת ואושיות פוליטיות ציבוריות.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדיניות ראש אח"מ הנה לבדוק כל מידע מודיעיני במקצועיות וביסודיות ולמצות עד תום כל הליך המחויב מתוקף תפקידנו. כל איסוף או שליפת מידע נעשה כפוף לדין ולסמכות המוקנית לנו על פי דרישת הגורמים המוסמכים במשטרה ובגופי האכיפה משיקולים מקצועיים גרידא וברגישות הראויה וכן מדווח על פי חוק".