יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין פנה היום (שלישי) למפכ"ל המשטרה, רוני אלשייך, בעקבות הפרסומים אודות מסמך משטרתי המרכז מידע פלילי ומודיעיני על חברי הכנסת. אדלשטיין כתב כי "בימים האחרונים פורסם בתקשורת דבר קיומו של מסמך משטרתי שהוכן בשנת 2014 ובו ריכוז מידע פלילי ומודיעיני אודות חברי הכנסת שכיהנו באותה עת. מבלי כמובן לפקפק בסמכותה ובחובתה של המשטרה לחקור במקרים המתאימים חברי כנסת, ריכוז מידע שכזה באופן שבו נעשה הדבר על פי הפרסומים, מעלה תהיות ושאלות גם כאלה הנוגעות לחופש פעולתם וחסינותם של חברי הכנסת ולשימוש של רשויות האכיפה בחומרים אלה".



יו"ר הכנסת הבהיר כי ישנו חשש לפגיעה בחסינותם של חברי הכנסת ועל כן ביקש להיפגש עם המפכ"ל. "עד כה לא ניתן לטעמי, בכל הכבוד, הסבר מניח את הדעת ליצירתו של מסמך כזה. כמי שמופקד על חוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם, התשי"א-1951, אבקש להיפגש איתך ועם ראש אגף החקירות והמודיעין בהקדם האפשרי על מנת להבין את תכלית יצירתו של המסמך, ולוודא כי המשטרה פועלת בהתאם לתכליתו ורוחו של חוק החסינות, וזאת כאמור מבלי לפגוע בחובתה של המשטרה לחקור חברי כנסת כאשר מתגבשת תשתית לחקירה שכזו", כתב אדלשטיין לאלשיך.



 רוני אלשיך. צילום: הדס פרוש , פלאש 90
רוני אלשיך. צילום: הדס פרוש , פלאש 90



כזכור, בתחילת השבוע פורסם בערוץ 10 כי ראש אגף חקירות ומודיעין ניצב מני יצחקי, הנחה את יחידתו ליצור מסמך המכיל מידע רגיש אודות כל חברי הכנסת שכיהנו בקדנציה הקודמת, הכולל בין השאר חשדות לכאורה לביצוע עבירות, חלקן גובלות בפלילים לכאורה. עוד נטען כי נוספה לאותו מסמך רשימה של עדים שניתן יהיה לזמנם בבוא העת במידת הצורך, כדי לגבש את החשדות נגד חברי הכנסת.