הסערה הגדולה סביב ירי חיילי צה"ל בנער פלסטיני בשוגג, היום (שלישי) לפנות בוקר בעקבות פיגוע שהתרחש בכביש 443, הגיעה גם אל מליאת הכנסת. בימי שלישי יכולים חברי הכנסת לדבר במשך דקה על נושאים שהם רוצים להעלות על סדר היום. מי שניצל את הדקה הזאת הוא ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), שעלה לדבר ועורר כעס מצד רבים מחברי הבית.



ח"כ טיבי אמר במהלך נאומו: "הנער שנהרג היום, השם ייקום דמו, הוא עוד דוגמה לירי חסר אחריות. מדובר בחיילים סדיסטיים. יחידת כפיר הם אנשים סדיסטים, הירי הזה היה פשוט בדם קר". בשלב זה נכנסו לדבריו חברי הכנסת אורן חזן וענת ברקו, כשטיבי פונה אל האחרונה ואומר לה: "תסתמי את הפה בזמן שאני מדבר". ח"כ אורן חזן אמר בתגובה: "אם אני הייתי אומר את הדברים האלה, הייתי מושעה מכאן לחודש". הסערה לא שככה, כשאחרי טיבי עלו שני ח"כים נוספים מהרשימה המשותפת, טאלב אבו עראר ועבד אל חכים חאג' יחיא, והמשיכו את הקו של טיבי.  



ח"כ חאג' יחיא אמר: "ההרג בשוגג לא יכול להיגמר ככה. לא מרססים לכל כיוון. אם המקרה היה הפוך, היו ועדות חקירה, מעצרים וכולם היו יודעים מה היה. הכיבוש עושה הפסקת מים ליישובים פלסטיניים על מנת להעביר מים למתנחלים, לדירות ולבריכות שלהם, הם צריכים לסחוב את המים למרחקים ארוכים. אף כיבוש לא הגיע לדבר כזה. נתניהו מדבר על שתי מדינות לשני עמים. זהו שקר גס גם לעם וגם לעולם. המצב לא יכול להימשך, מצב הכלכלה לא יכול להימשך. אסור לגנוב אוצרות טבע של הנכבש". 



ח"כ נחמן שי אמר: "קודם כל, כבני אדם, אנחנו צריכים להביע צער על מותו של הנער. כבני אדם. אני בוכה עם משפחתו, כי החיים המורכבים והמסובכים בשטחים, מולידים את המצבים האלה, צריך לחתור להפרדה בין ישראלים והפלסטיניים. אני רוצה להוסיף ולומר, שמענו כבר שהרמטכ"ל ושר הביטחון הקודם אמרו שאלה לא הנורמות, וזה נכון. ברגע הזה, תנו אמון בצה"ל ובמערכת הביטחון". 



גם דובר משרד החוץ הישראלי התייחס לנושא, ולטענות הפלסטיניות כי מדובר בירי חסר הבחנה: "מדובר בדברי בלע ציניים. אלמלא המצב הביטחוני הקשה שכל כולו באשמת ההסתה והטרור הפלסטיני - ישראל לא הייתה נאלצת לעשות שימוש בכוח כדי להגן על אזרחיה. עוד מסר הדובר הישראלי כי "לצערנו, רשימת ההרוגים הישראלים מריבוי אבנים על ידי פלסטינים בכבישים היא רשימה ארוכה וכל נפגע ישראלי מוכיח את הצורך בנקיטת אמצעים ביטחוניים נגד התופעה". לא ניתן לשכוח את הילדה אדל ביטון ז״ל וה קורבנות הישראלים האחרים של יידוי האבנים והטרור הקטלני של הפלסטינים".