דבריו של יו"ר הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן, על עמדותיהם הפוליטיות של ראש המוסד והשב"כ, עוררו אתמול סערה במערכת הפוליטית. "יש בעיה בתפקידי ראש המוסד והשב"כ. משהו שם עושה אותם שמאלנים. מאיר דגן היה ימני קיצוני אבל אחרי שהוא נכנס למוסד הוא יצא מהארגון הפוך", אמר באירוע שבתרבות שהתקיים בבאר שבע. הבוקר (ראשון) הגיב ביטן לראשונה לתגובות ואומר בראיון בגל"צ כי דבריו לא הובנו בצורה נכונה. "האופוזיציה הרימה את זה לגבהים שבכלל לא התכוונתי אליהם. אמרתי שהם עושים את זה כנראה בגלל דעות פוליטיות או דעות שמאל שיש להם ולזה התייחסתי. רוב ראשי השב"כ עוזבים עם דעות שמאל, ושמאל זו עדיין לא מילת גנאי. הביקורת שלי נוגעת לעמדות שלהם, לא לדברים אחרים", הבהיר.



"לא אמרתי שהשב"כ מייצר שמאלנים, זה לא העניין. אלא שהעמדות שלהם כשהם יוצאים מהתפקיד הן דעות שמאל. איך שאני רואה את זה, הם עסוקים שם כל הזמן בחיכוך עם האוכלוסייה הפלסטינית וכנראה שהם חושבים לעצמם 'אולי נמצא דרך אחרת'. אבל אנחנו חושבים שצריך להילחם בטרור והפתרונות שלהם לא נכונים לדעתנו, לכן יש חיכוך של שמאל נגד ימין. לא כולם כאלה, דיכטר וכהן לא כאלה למשל". 



במהלך דבריו התייחס ביטן לאמירה שיו"ר ש"ס אריה דרעי אמר בעבר בראיון טלוויזיוני: "הוא ציין כי החיכוך עם האוכלוסייה גורם לו לשנות את הדעות לכיוון שמאל". יו"ר הקואליציה ביקש להדגיש כי הוא לא מסכים עם אמירה זו: "אני לא מקבל את זה, אבל זה המצב. אם דרעי אומר את זה, זה בסדר. אם אני מתבטא כך זה 'ערעור הדמוקרטיה ופגיעה במוסדות השלטון'". 



"כשאריה דרעי אומר את זה - זה בסדר". צילום: מרק ישראל סלם



יכול היות שהדברים שהם רואים בתפקיד גורמים להם לחשוב פעמיים על הדעות שלהם?
"יש כאלה שהחיכוך עם האוכלוסייה הפלסטינית גורם להם לזוז שמאלה, ואמר את זה דרעי בעצמו".



אתה מתחרט על הדברים שאמרת על החסינות של הנייה?
"גם את זה לא אמרתי, אני רוצה להסביר למה התכוונתי. את מה שהכתב צייץ לא אמרתי. התייחסתי לכך ששר הביטחון אמר לפני מינויו על כי הנייה יחוסל תוך  48 שעות. אמרתי שזה לא יקרה כי ראש הממשלה הוא זה שקובע".