ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, וביקש ממנו לפעול למען השבת הדר גולדין, אורון שאול ואברה מנגיסטו. נתניהו גם ביקש ממנו לתקן את הגישה הבלתי שוויונית של האו"ם לישראל.



נתניהו אמר בהצהרה לעיתונות כי "אנחנו חולקים את אותם רעיונות. ב-2013 אמרת שהישראלים מתמודדים עם דעות משוחדות נגדם. זה אנדרסטייטמנט. גם אמרת שצריך להתייחס באופן שוויוני לישראל באו"ם. אני מעריך את מאמציך האישיים עבור ישראל למרות שעדיין האו"ם לא מתייחס לישראל באופן שוויוני. הביקור שלך מגיע כחלק מביקור של המועצה לזכויות האדם של האום שמגנה את ישראל שוב ושוב. הדמוקרטיה שלנו ספגה גינויים והחלטות נגדה יותר מכל המדינות יחד. אני רוצה לחזור על דבריך מ-2013: 'ישראל עדיין מקבלת יחס לא הוגן מהאו"ם. אני מבקש ממך בחצי שנה האחרונה לתפקידך לתקן את העוול הזה ולא רק בשביל ישראל אלא בשביל ההוגנות של האו"ם. 
"אני רוצה להודות לך שנפגשת עם משפחות גולדין, שאול ומנגיסטו. חמאס מחזיק בחיילנו ואזרחינו. אני מבקש ממך עזרה בנושא הומניטרי זה. חמאס הוא ארגון טרור שרוצה למחוק את קיומנו מעל האדמה. ואני מקווה שהאו"ם יאיר את פשעיו.

באן קי מון עצמו אמר: "מודה לך על המילים החמות עלי ועל האו"ם. רק עכשיו חזרת מרומא, ואני רוצה לשבח את מנהיגותך על ההסכם עם טורקיה. האזור צריך דיאלוג, וההסכם עם טורקיה הוא סימן חיובי. אני גאה שבמהלך כהונתי הקשר בין ישראל לאו"ם העמיק. הביקור האחרון שלי באוקטובר היה בשיאו של גל הטרור והאלימות. אסור לנו שהקשיים יהיו תירוץ לא לפעול. צריך תקווה ואופק פוליטי".

"צריך מנהיגות שמחויבת לשלום. אסור להתעלם מהכעס הפלסטיני הגובר ומכך שאין תהליך שלום. אחרי עשר שנים כמזכ"ל האו"ם אני יכול לומר שתמיד הייתי חבר מחויב לישראל. השיחות שלי איתך, ראש הממשלה, עזרו לי להבין את התסכול שלכם מכך שאתם נבחנים על ידי האו"ם בסטנדרט אחר ומכך שאתם חיים תחת איום תמידי.

"באותו הזמן, אני מבקש ממך לנקוט בצעדים ההכרחיים כדי למנוע מציאות של מדינה אחת. אין פתרון דרך אלימות\ אלא רק על ידי שיחות והכרה בשני העמים. אי אפשר לכפות פתרון מבחוץ, אלא רק דרך משא ומתן. אני מתחייב לפעול עד הרגע האחרון למען שלום לתושבי ישראל ופלסטין".