לא מתחרטת: לאחר המהומה שהתעוררה היום (רביעי) בכנסת בעקבות דבריה של חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) שכינתה את חיילי צה"ל "רוצחים", זועבי מבהירה כי אינה חוזרת בה מדבריה. על רקע אישורו בקבינט של הסכם הפיוס עם טורקיה הוסיפה זועבי: "חשבתי שאעלה אחרי שש שנים להזכיר לחברי הכנסת את ההסתה הפרועה וחסרת הבסיס. התברר שגם העובדות לא מבלבלות אותם. גם חתימת הסכם הכולל פיצויים לקורבנות, לא משנה דבר אצל חברי הכנסת".



זועבי שפרסמה תגובה לאחר העימותים עם חברי הכנסת במליאה, הוסיפה כי "ההסכם עם טורקיה מהווה הודאה בעובדה אחת יבשה: חיילי שייטת 13, רצחו תשעה אזרחים טורקים על סיפון המאווי מרמרה, ומי ששלח את אותם חיילים, חתם עכשיו על ההסכם, ישלם מחיר על כך".



לדברי זועבי, חברי הכנסת מסרבים לקבל כי על ספינת המאווי מרמרה לא היו מחבלים. "חברי הכנסת מתקשים להסתכל לאמת בעיניים. שנים האכיל אותם ראש הממשלה בשקרים שיצרו רדיפה אישית נגדי. ועכשיו קשה להם להתמודד עם האמת: לא הייתה כל הצדקה לפעולה במהלכה תשעה אזרחים טורקים איבדו את חייהם ורבים אחרים נפצעו.




חברת הכנסת מהרשימה המשותפת שבה והדגישה כי "אנשים נרצחו, רבבות נפצעו ופצוע אחד נפטר אחרי זמן רב. ואיך נקרא לאדם שרוצח אדם אחר? רוצח. אין מונח אחר". על רקע הפיצויים שיועברו מישראל לטורקיה הוסיפה זועבי: "אני רוצה התנצלות, ואני רוצה פיצויים, ואותם אתרום לילדי עזה, ולמשטים הבאים. כי כל עוד יש מצור צריכים להיאבק נגדו. כל עוד המצור נמשך צריכים עוד ועוד משטים".



העימות במליאה. צילום מסך
העימות במליאה. צילום מסך




סדרני הכנסת מנעו בגופם את הקטטה

עימותים במליאת הכנסת


מוקדם יותר היום זועבי חוללה מהומה גדולה במהלך דיון בהצעה לסדר בנושא הסכם הפיוס עם טורקיה והפיצויים למשפחות הרוגי המרמרה, כשעלתה לדוכן במטרה להתנצל, ובמקום זאת הטיחה: "מי שרצח צריך להתנצל, אתם (ישראל- א.ב) צריכים להתנצל בפני המשפחות של אלה שקראו להם טרוריסטים". הח"כים שהיו באולם הסתערו לעבר הדוכן וניסו להוריד את חברת הכנסת בכוח, לאחר שתקפה את חיילי צה"ל ואמרה כי הם "רוצחים". סדרני הכנסת מנעו בגופם קטטות בין ח"כים שדרשו לסלקה לבין ח"כים מהרשימה המשותפת שנחלצו לעזרתה וניסו למנוע הוצאתה מאולם המליאה.



הדברים עוררו זעם רב בקרב הח"כים, שקראו להדיחה מהכנסת ואף להרחיקה מהמדינה. בתום המהומה ולאחר סילוקה מהמליאה דרש יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן מכל חברי הכנסת לשתף פעולה כדי להרחיקה את מהמשכן, ואמר: "אסור להשלים עם דברים כאלה, כולנו כאיש אחד צריכים לתת יד כדי להעיף אותה מכאן". ח"כ נחמן שי פנה לוועדת האתיקה של הכנסת ודרש להשעותה באופן מיידי עד לקיום בירור בעניינה. לדבריו, "הבירור חייב להסתיים בתוצאות שירתיעו את זועבי וחבריה מלהסית כנגד צה"ל והמדינה. גם לחופש הביטוי בדמוקרטיה יש גבולות".