הודפת את הביקורת: חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) התראיינה הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל לאחר שהורחקה אתמול ממליאת הכנסת בעקבות דבריה כי "חיילי שייטת 13 רצחו תשעה טורקים" ואמרה למראיין, אסף ליברמן: "לחנין זועבי אין את החופש והזכות להביע את הדעה הפוליטית. תתווכחו איתי, חתמתם על הסכם ואני אומרת שזו הודאה שחיילי שייטת 13 רצחו, חלק רצחו בעזה, תינוקות נרצחים, מה חדש בזה?".



עוד אמרה ח"כ זועבי, שראש הממשלה בנימין נתניהו פנה ליועץ המשפטי לממשלה לקידום הדחתה, לאחר שלדבריו: "עברה כל גבול": "אני מייצגת קונצנזוס לאומי, צריך לדעת שאני מייצגת קונצנזוס לא רק פלסטיני ושל העם שלי אלא קונצנזוס עולמי. אם אני עומדת על במה ומולי ראש הממשלה נתניהו אתה יודע את מי היו מקבלים במחיאות כפיים?".

עימותים במליאת הכנסת


את הראיון פתחה זועבי בהאשמה כלפי המגיש כי אינו אובייקטיבי: "ההקדמה שלך ניזונה מאותם ערכים מתלהמים. אתה משתלט על הבמה שלך ומשתלח בחברת הכנסת חנין זועבי, התחלת את השיחה בהסתה פרועה". כשנשאלה באיזה אופן השיחה התחילה בהסתה, ענתה לו חברת הכנסת זועבי: "אמרת 'היא הוציאה את חברי הכנסת משלוותם' - הם לא מוכנים אפילו לשמוע חמש דקות משהו חדש, הרי ישראל חתמה על הסכם והיא נתנה פיצויים, למי נותנים פיצויים? למחבלים?".


"אתה לא אובייקטיבי"
 


"כל ההקדמה שלך, בוא לא נתחכם, הקדמה של הסתה, לא עניינית, לא אובייקטיבית", הוסיפה זועבי והתייחסה לאירוע במליאה שבסיומו הורחקה: "חבר כנסת מהמחנה הציוני נכנס לפריים, חיליק בר ואח"כ כולם רצו, זה מה שהוציא אותם משלוותם, אי אפשר שחבר כנסת אחד ייכנס לפריים. הם לא יחזרו לסצינה של לפני שש שנים, כולם חייבים להתקרב לח"כ חנין זועבי".

ח"כ זועבי התייחסה לתקרית שאירעה בספינת ה"מאווי מרמרה": "ניסו למנוע כניסה של המרמרה לגבולות מדינת ישראל ולהפר את הסגר על עזה - לא היינו צבא, אפילו צה"ל אמר שלא היה נשק חם, גם אם יש בספינה מקלות, תהיה יותר ביקורתי מאשר חברי הכנסת שרוצים להיכנס למהדורת החדשות".

חברת הכנסת זועבי נשאלה האם אתמול, לאור המהומה שהתעוררה עקב דבריה בכנסת היא חשה שהיא מבצעת את פעולתה כשליחה ציבורית: "זה המינימום של השליחות הציבורית שלי, גם להשתתף במשט זה חלק מההשתתפות הציבורית שלי ואם אני רוצה להגיד רק מה שנוח אני צריכה להישאר בבית. אף אחד לא עושה לי טובה כשאני בכנסת עושה את השליחות באווירה בלתי דמוקרטית".

 

"תתחילו להסתכל בגובה העיניים ובשוויון"


"לא רק לישראלים ולציונים יש גאווה לאומית. המגזר רוצה שנדאג לסבל היומיומי וגם לגאווה הלאומית, תתחילו להסתכל בגובה העיניים ובשוויון, תכירו בזכויות שלנו להיאבק נגד המצור והכיבוש, תתחילו להכיר בפשעים", המשיכה חברת הכנסת זועבי.

"גם כאשר אנחנו רוצים לדבר על הריסות בתים והפקעת אדמות, קוראים לנו בכנסת 'הפולשים', 'נגד מדינת ישראל'. אל תגיד לי שאנחנו מאיימים ובאיזו שפה להשתמש בה, המדינה הזו, הימין הזה לא רוצה שום ביקורת", סיכמה זועבי.

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, אופיר אקוניס (הליכוד), התראיין מיד בסיום השיחה עם ח"כ זועבי ואמר כי "גלצ היא תחנה של צבא ההגנה לישראל שבה נאמה הבוגדת חנין זועבי. חיילי צה"ל לא רק שאינם רוצחים אלא המוסריים ביותר, הם הבנים שלנו, הם אנחנו".

"לעניין ההסתה והשקרים", אמר השר אקוניס: "ההרוגים הם פעילי ארגון טרור. חברת הכנסת זועבי תיארה איך הם היו אנשים תמימים, הם לא רצו בשלום אלא בהיתקלות, בכוח עם החיילים. היו שם טרוריסטים, זה לא היה משט שלום אלא משט טרור. מה שהיה אתמול במליאת הכנסת הודות להסתות ולכזבים שהפיצה ח"כ זועבי מעל בימת הכנסת אולי היה הרגע השפל ביותר של הדמוקרטיה הישראלית בכנסת. כל מטרתה ופעילותה של חברת הכנסת היא להשתמש בכל במה כדי לחסל את מדינת העם היהודי בארצו, זה מה שהיא עושה בכנסת מאז 2009. אין מצב, בעולם, בארצות הברית ובבריטניה שדמוקרטיה לא מתגוננת".


"הובלתי את המהלך לפסילתה של זועבי והיא נפסלה חודשיים וחצי לפני בחירות 2013, בית המשפט העליון ביטל את ההחלטה. שמעתי כמה מחבריי שרוצים להעביר חוק מיוחד לזועבי - החוק כבר קיים, סעיף 7 א', כתבו אותו הרבה לפניי, את המחבלת הבוגדנית הזו לא צריך לראות בכנסת הבאה".