שר החינוך, נפתלי בנט, דרש טרם כניסת השבת, לכנס באופן מיידי היום (שבת) את הקבינט המדיני-ביטחוני, בעקבות הפיגוע בדרום הר חברון, בו נרצח מיכאל מרק מעתניאל ונפצעו אשתו ושניים מילדיהם. בנט דרש את התכנסות השרים לאחר שבקשתו אתמול לכינוס דחוף לא נענתה. לדברי בנט "הטרור הוויראלי לא יכול להיעצר בעזרת סגר. שום מחסום לא יעצור מפגעים שרואים שמשפחת הרוצח אינה משלמת מחיר". על כן בהתכנסותו הצפויה של הקבינט בצאת השבת, יציג בנט את תכניתו לבלימת מה שהוא מכנה "הטרור הויראלי".



"אנחנו לא יכולים שוב להסתפק בהטלת סגרים או בעצירת כספים לרשות תוך שהמשפחות ממשיכות לקבל את התשלום. ללא פעולה מיוחדת, המשפחה של רוצח הלל אריאל תקבל קצבה כבר בראשון לחודש אוגוסט. מדובר בפיגועים שבהם שולט אלמנט חיקוי שמגיע דרך הרשתות החברתיות", אמר בנט. לדבריו, הדרך להתמודד עם אותו "טרור ויראלי" היא פגיעה מיידית בסביבת המפגע, הכוללת את גירוש המשפחה בתוך איו"ש, הריסת ביתה ומנגד קידום בנייה מסיבית בקריית ארבע.



מיכאל מרק שנרצח בפיגוע בכביש 60. צילום: איציק כהן
מיכאל מרק שנרצח בפיגוע בכביש 60. צילום: איציק כהן





"נדרשת פעולה דרסטית"


בין יתר כוללת התכנית את הדרישה למנוע את השימוש בפייסבוק ובאינטרנט בכל מרחב הר חברון, כפעולה מניעתית, זאת מכיוון שלטענתו הפייסבוק הוא כלי ההסתה המרכזי בגל הטרור הויראלי. עוד דורש בנט עריכת מעצרים רחבי היקף: "לעצור את כל פעילי חמאס ביוש כמו שבוצע ב'שובו אחים' ולעצור מחדש את משוחררי שליט שעברו עבירות בשנתיים האחרונות".



בתוך כך מבהיר בנט כי נדרשת גם פעולה צבאית: "יש לחדש פעילות צבאית מלאה של צה"ל בשטחי A ו-B, לבצע "מיני חומת מגן" על אזור הר חברון ולעצור תנועה פלסטינית על כביש 60". לדברי בנט רק פעולה דרסטית תבלום את גל הטרור הויראלי. "אסור להמשיך באותה מתכונת מן העבר, חייבים להחליף דיסקט".



בתוך כך, לראשונה מאז מבצע "שובו אחים" בשנת 2014, מוקדם יותר היום, הטיל צה"ל כתר מלא על חברון ועל כפרי הסביבה. הכתר יהיה מלא בחלק מהכניסות לחברון וכתר נושם בנקודות אחרות, כשהכתר המלא יחול על כ-700 אלף פלסטינים. בנוסף צה"ל מקפיץ כוחות לאיו"ש ומתגבר את הגזרה בשני גדודים של חטיבת הצנחנים וגדוד מחטיבת גולני. במקביל, הורה שר הביטחון, אביגדור ליברמן לשלול את כל היתרי העבודה של תושבי כפר בני נעים שממנו יצא המחבל שביצע את הפיגוע בקריית ארבע, שבו נרצחה הנערה הלל יפה אריאל ז"ל וכן המחבלת שביצעה את ניסיון הפיגוע הבוקר במערת המכפלה.