חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) היא פוליטיקאית בזויה, מבזה ומזיקה. מזיקה בעיקר למגזר שלה, ששלח אותה לכנסת. היא הדבר הכי רחוק מהרעיון של חבר כנסת שמייצג את שולחיו. היא מוטציה דמוקרטית. אין ספק בכלל שמקומה אינו בכנסת ישראל. היא איבדה את הלגיטימיות שלה לכהן בכנסת כבר מזמן, במשט המרמרה לפני שש שנים.



אך למרבה הצער, בג"צ שב ומאשר את מועמדותה לכנסת. זאת על פי הרעיונות הדמוקרטיים, כפי שהם נחזים בעיניהם של שופטי בג"צ, ובניגוד להחלטות חוזרות ונשנות של ועדות הבחירות שמבקשות לפסול אותה על פי דין. אילו הייתה זועבי חברה בקונגרס האמריקאי כבר מזמן הייתה מודחת משם בביזיון. זאת משום שהחוקה האמריקאית, בניגוד לחוק הישראלי, מאפשרת ברוב של שני שלישים מחברי הבית להדיח חבר או חברה מבית הנבחרים בשל התנהלות לא ראויה.



אצלנו, לפחות עד כה, ניתן להרחיק חבר או חברת כנסת רק לאחר שהורשעו בפלילים, וגם אז זה לא בטוח. לכן, למרות הכעס המציף אותנו, לפחות בינתיים, נמשיך לשלם לזועבי משכורת, נחזיר לה הוצאות, נשלח אותה על חשבוננו לחו"ל, נעמיד לרשותה רכב וגם נממן לה עוזרים ועוזרות שיעזרו לה לגדף ולהשמיץ אותנו ואף להוציא את דיבתנו רעה.




קריאת השכמה לבג"צ


ואחרי שכל זה נאמר, עדיין, הרעיון שהעלה בשבוע שעבר חבר כנסת מסיעת הליכוד - לחוקק חוק פרסונלי אישי כדי להרחיק את זועבי מהכנסת - הוא רעיון נואל, בלתי רציני, פסול וחסר סיכוי. למרות משבי רוח קלים של לאומנות שמנשבים בכנסת, לא סביר שהצעה כזאת תעבור בכנסת, אפילו בימינו אלו. ואם במקרה תעבור, בג"צ יבטל אותה בשל אי חוקיותה - ובצדק.



במקום חוק אישי, הכנסת חייבת להמשיך, ובהילוך מהיר, לחוקק את החוק הכללי והרחב יותר, הלא פרסונלי, כזה שיאפשר להרחיק את זועבי ושכמותה מהכנסת (היא לא היחידה שיש להרחיקה). ובעיקר, חשוב שבג"צ יפנים את הדמוקרטיה שלנו, שלא רוצה נבחרים שטופי שנאה נגדנו בכנסת ישראל ולא רוצה להפוך את החלטות ועדת הבחירות המרכזית - אם וכאשר זו תחליט פעם נוספת למנוע מזועבי להתמודד ברשימה לכנסת.