ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למאבק בטרור, לציון 40 שנה למבצע  אנטבה, לביקורו הקרוב באפריקה ולמותו של ניצול השואה וזוכה פרס נובל לשלום, אלי ויזל. 

נתניהו אמר: "אנחנו במאבק מתמשך נגד הטרור. מאבק שיש בו עליות וירידות. אנחנו מפעילים אמצעים מגוונים רבים כולל אמצעים תקיפים שלא השתמשנו בהם בעבר. המכלול הזה כולל כתר על נפת חברון ועל למעלה מ-700 אלף איש, שלילת היתרי עבודה מכפר בני נעים שממנו יצאו המפגעים. תגבור כוחות מסיבי וחקירה אוטומטית של כל מרצח או מפגע ועצירתם בהתאם למעורבותם. מאמץ מיוחד לחיזוק היישובים נביא תוכנית מיוחדת לקריית ארבע ותוכנית מיוחדת לכל יהודה ושומרון. נותנים גיבוי מלא לכל כוחות הביטחון ונציג השב"כ ייתן סקירה לממשלה". 
נתניהו התייחס למותו של אלי ויזל והוסיף: "אלי ויזל תרם יותר מכל לזיכרון השואה לציווי לעולם לא נשכח לעולם לא עוד. כתביו ספריו והדברים שאמר מול שועי עולם נתן גיבוי אדיר ליכולת של עמנו לצאת מהתופת ולהאיר את עתידנו באור יקרות". 

"נתן גיבוי אדיר ליכולת של עמנו", אלי ויזל. צילום: רויטרס
"נתן גיבוי אדיר ליכולת של עמנו", אלי ויזל. צילום: רויטרס


ראש הממשלה התייחס לביקורו הקרוב באפריקה: "אני יוצא מחר לביקור היסטורי באפריקה אחרי עשרות שנים שראש ממשלה לא היה שם ואפגוש ראשי מדינה בפסגה מיוחדת. יש כניסה מחודשת של ישראל ל54 מדינות באפריקה. מטרתנו לחזור לאפריקה כשם שהם חוזרים לישראל. יש לכך השלכות מיוחדות ליחסי ישראל". 


ביקורו של נתניהו באפריקה זכה לביקורת היום, זאת לאחר שהתנועה לאיכות השלטון פנתה למשרד ראש הממשלה בבקשה לקבל פירוט עבור הוצאות נסיעתו של ראש הממשלה למדינות אפריקה לציון 40 שנה למבצע אנטבה, העומד על 28 מיליון שקלים, והכולל הטסת ארבעה מטוסים, נציגי צהל ואנשי עסקים. יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון אמרה על כך: ״טוב יעשה אם יצמצם את עלות הביקור לסכום סביר ואת היתר ישקיע בחיזוק הקשרים הכלכליים ושיתופי הפעולה עם אפריקה. מדובר בפסטיבל ראוותני שבינו לבין פיתוח הקשרים עם אפריקה אין דבר״.