יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, התייחס היום (שני) להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן לאשר בניית מאות דירות בירושלים ובמעלה אדומים. בין היתר אושרה בניית 560 דירות במעלה אדומים, 140 דירות בשכונת רמות וכ-100 דירות בשכונות הר חומה ופסגת זאב. בנוסף סיכמו נתניהו וליברמן על בניית 600 דירות לתושבי שכונת בית צפאפא בירושלים.



בנט אמר במהלך כנס יש"ע להסברה ותקשורת כי "בנייה ערבית ללא בנייה יהודית תייצר רצף פלסטיני מבית לחם עד מלחה, היא תחלק את ירושלים ותפריד בין חלקיה". לדבריו, גבעת המטוס זו נקודה אסטרטגית לעתיד של ירושלים, "בגבעת המטוס תוכרע שלמות ירושלים".


בנט טען בדבריו כי המטרה של העולם זה לייצר רצף פלסטיני מבית לחם, דרך בית ג'אלה דרך גבעת המטוס, בית צפאפא ועד קניון מלחה. "אנחנו לעומת זאת רוצים בדיוק הפוך: אנחנו רוצים לייצר רצף בין תלפיות לגילה כדי לשמור על אחדות ירושלים".

"אני קורא לראש הממשלה: תאשר גם ליהודים לבנות בירושלים, תמנע את חלוקת ירושלים. אני משוכנע שראש הממשלה יאשר את זה ולא יתן יד להקמת חיץ פלסטיני בלב ירושלים", הוסיף בנט.

רצף בין תלפיות לגילה. בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
רצף בין תלפיות לגילה. בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

"לבנות תמיד וללא משוא פנים"


ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר בכנס כי זו טעות לאשר בניה בירושלים רק אחרי פיגוע. "צריך לבנות בירושלים תמיד וללא משוא פנים, במזרחה ובמערבה בצפונה ובדרומה. אני אומר לידידנו בארה״ב ובאירופה שאין סיכוי שנאשר בנייה לפי דת ולאום".

ברקת הוסיף: "האם יעלה על הדעת שנאשר בנייה לערבים ונקפיא את הבנייה ליהודים? לכן אנחנו בעיריית ירושלים לא עוצרים אף אישור בנייה ונמשיך לאשר כל בנייה בירושלים ליהודים וערבים בהתאם לעקרונות תכנית המתאר. אסור שתהיה סיבה כלשהי שתעצור את הבנייה בירושלים".
 

השר לענייני ירושלים, זאב אלקין (הליכוד), אמר כי "מי שרוצה לדאוג לרוב יהודי בבירת ישראל לא יכול לקדם בה בנייה לאוכלוסיה הערבית בלבד. 600 יחידות הדיור עבור האוכלוסייה הערבית בבית צפאפא הן בפועל החלק הערבי של שכונת גבעת המטוס העתידית. אי אפשר לאשר את הבנייה בגבעת המטוס לאוכולוסייה הערבית מבלי לקדם במקביל את הבנייה ליהודים באותה שכונה עתידית, גבעת המטוס. 

"אני קורא לראש הממשלה לאשר גם את הבנייה בשכונת גבעת המטוס ליהודים, ירושלים זקוקה לשכונה הזו וליותר מ-2000 יחידות דיור באופן דחוף. שכונת גבעת המטוס היא בעלת חשיבות אסטרטגית לפיתוחה של ירושלים בדומה לשכונת הר חומה בזמנו", אמר אלקין והוסיף: "כמו שבקדנציה הראשונה שלו כראש ממשלה, בנימין נתניהו עשה היסטוריה בהקמת שכונת הר חומה בירושלים, אני קורא לו לעשות היסטוריה פעם נוספת בקדנציה הזו ולפעול באופן מיידי לקידום שכונת גבעת המטוס".