שר האוצר, משה כחלון, פנה היום (שני) בפתח ישיבת סיעת מפלגת "כולנו" לראש הממשלה בנימין נתניהו ותבע ממנו להחזיר את ועדת התכנון למשרד האוצר ולהפסיק את הקפאת הבניה בירושלים. "אין לנו ברירה אלא לבנות עכשיו ולבנות הרבה". והוסיף: "ביקשתי מראש הממשלה להחזיר את סמכויות התכנון והבניה לוועדה המקומית והועדה המחוזית של ירושלים. נחמץ הלב לראות שרק בירושלים וועדות התכנון והבנייה מסורסות ולא יכולות לתפקד".



דבריו באים לאור החלטתם של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן לאשר 600 יחידות דיור לתושבי שכונת בית צפאפא בירושלים, יחד עם מאות דירות במעלה אדומים, 140 בשכונת רמות וכ-100 בשכונות הר חומה ופסגת זאב."רצח ילדה בשנתה וירי על רכבים חולפים מטרתם אחת - לזרוע טרור ופחד ולגרום לאנשים לעזוב את בתיהם. חשוב להבהיר לרוצחים - עתיד ההתיישבות ביהודה ושומרון יקבע במו"מ ולא באלימות. דווקא עכשיו חשוב להבהיר לצד השני באופן חד וברור- הטרור לא יעקור. ואסור לנו להסתפק רק במילים".



"צריך להגיד את האמת - ירושלים סובלת בשנים האחרונות מ"הקפאה שקטה". ההקפאה הזאת גורמת לבריחת זוגות צעירים מהעיר, לשינויים דמוגרפיים לא רצויים והיא מהווה חלק בלתי נפרד ממשבר הדיור. העיר ירושלים נפלה שבי בתיאוריה שהקפאת בניה תואמת את האינטרסים הישראלים - זו תיאוריה שגויה. אנחנו מקפיאים והם מסיתים. אנחנו מקפיאים והם רוצחים. אסור ששכונות כמו פסגת זאב, גילה והגבעה הצרפתית שנמצאות בלב בירת ישראל יפסיקו להתפתח. יש לשנות דיסקט ולהתחיל לבנות בירושלים לטובת כל אזרחיה – ויפה שעה אחת קודם", אמר שר האוצר כחלון.




"בניה ערבית תחלק את ירושלים"



מוקדם יותר, התייחס לנושא שר החינוך נפתלי בנט: "בנייה ערבית ללא בנייה יהודית תייצר רצף פלסטיני מבית לחם ועד מלחה, תחלק את ירושלים ותפריד בין חלקיה. גבעת המטוס היא נקודה אסטרטגית לעתיד של ירושלים ושם תוכרע שלמות ירושלים. אני קורא לראש הממשלה: תאשר גם ליהודים לבנות בירושלים ואל תתן יד להקמת חיץ פלסטיני בלב העיר".



השר נפתלי בנט, צילום: אבשלום ששוני
השר נפתלי בנט, צילום: אבשלום ששוני



שר ירושלים והמורשת, זאב אלקין התייחס אף הוא לנושא ותקף את ראש הממשלה: "מי שרוצה לדאוג לרוב יהודי בבירת ישראל חייב לבנות גם ליהודים". אלקין טען כי מי שחשובה לו ירושלים היהודית, חייב לפעול ולפתח אותה, בדגש על פרוייקט גבעת המטוס הסמוך לבית צפאפא: "מי שרוצה לדאוג לרוב יהודי בבירת ישראל לא יכול לקדם בה בנייה לאוכלוסיה הערבית בלבד. כמו שבקדנציה הראשונה שלו כראש ממשלה, בנימין נתניהו עשה היסטוריה בהקמת שכונת הר חומה בירושלים, אני קורא לו לעשות היסטוריה פעם נוספת בקדנציה הזו ולפעול באופן מיידי לקידום שכונת גבעת המטוס".