ביומיים האחרונים התפרסם בתקשורת על קיום חקירה חדשה הנוגעת לכספים שראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיבל לכאורה מאנשי עסקים. רינה מצליח וחגי גולן שוחחו בתוכניתו של ניסים משעל  ב"103FM" עם העיתונאי רביב דרוקר, שחשף את עצם קיום החקירה. "זו חקירה מאוד רצינית וגדולה, וזה הדבר היחיד שאני סגור עליו" אמר דרוקר. "אתמול פורסם שמדובר בתרומות של אנשי עסקים. אני גם שמעתי כיוונים כאלה. אנחנו יודעים שזה לא מימרן. לא מדובר על תרומה במובן שנותנים כסף 'גס' לנתניהו, והוא עושה איתו מה שהוא רוצה. מדובר על משהו אחר, לדעתי, אבל אני לא יכול להרחיב כי אני לא סגור".



"מה שכן, זה לא משהו שיש עליו סימן שאלה של התיישנות, אלא משהו מהשנים האחרונות", הדגיש דרוקר, "זו חקירה שמעסיקה באמת את צמרת הפרקליטות. מעט שותפי הסוד מתהלכים שם עם הרגשה של מאה טון על הכתפיים, והמון דיונים והמון דיבורים. ואיכשהו לזכותם ייאמר שהם מצליחים לשמור את זה רחוק מהתקשורת. יש לי פירורי מידע, זה זורק מילה, ההוא זורק מילה, שום דבר לא בטוח ואתה צריך לבדוק הכל. את פירור המידע היחידי שהייתי בטוח בו, חשפתי".





מצליח: "רגע האמת של מנדלבליט מתקרב".


דרוקר: "ללא ספק, אני לא משבח ולא מגנה אותו, אנחנו לא יודעים מה הוא עושה בעניין הזה. אני חושב שמרחב התמרון וההחלטות שלו הוא לא בשלב הזה אלא בשלב הבא"

גולן: "נתניהו יודע מה תוכן החקירה?"

דרוקר: "אני מנחש שלא, אבל אי אפשר לחתום על זה. ראינו שגם אולמרט, שהיה מחובר וידע הרבה, כשבאו אליו החוקרים ביום שישי בבוקר לחקירה שהוא הקציב לה רק שעה, הדהימו אותו עם סיפור טלנסקי והכספת, הוא נתפס לא מוכן, והרבה מההרשעה שלו נעוצה בגרסה השקרית שהוא מוסר מיידית, להאשמות שהוא לא היה מוכן אליהן".


 

ההדלפה לתקשורת חירבה את חקירת דרעי



על החקירה נגד השר אריה דרעי אמר דרוקר: "בהתחלה גם שם גיששנו באפילה והלכנו לבית בספסופה, ולבניין בגבעת שאול, וכל מיני מקומות, ועבירות מס וכו', שזה לא הסיפור בכלל. האמת שכל החקירה המשטרתית שם התחרבשה בגלל שהסיפור של הבית בספסופה הוא זה שדלף לתקשורת ואז הם הוציאו צו איסור פרסום והכל התחרבש להם וזה הפך לסיפור ענק".

דרוקר הוסיף כי "הסיפור האמיתי הוא בכלל, שהם עלו על העברות כספים שנראו להם חשודות, מג'יימס שלאף, אחיו של מרטין שלאף, הנדבן הידוע, לשלמה דרעי. משלמה דרעי יש העברות כספים לאריה דרעי, ואז זה נראה להם חשוד. הם רצו להתחיל לבדוק בשקט, השקט הופר, והיום העברות הכספים נראות להם חשודות, אבל אין להם שום עד אמיתי ששופך אור, נותן איזשהו תוכן. בהיעדר עד לא נראה שיש איזשהו סיכוי שיש פה תיק פלילי, ולכן כל החקירה הזאת תקועה לחלוטין. יכול מאוד להיות שאין פה שום דבר פלילי. לא מן הנמנע שאריה דרעי בכל זאת יוזמן לתשאול, לקבל את גרסתו לדברים, אבל אם לא יקרה פה משהו יוצא דופן, וייוולד פתאום איזה עד, אז זה הסיפור".
 

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו