ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת-בל"ד), שתעמוד בשבוע הבא לדין בפני ועדת האתיקה של הכנסת, הגישה היום (חמישי) לוועדה תלונות נגד ח"כ נאוה בוקר (ליכוד) ונגד ח"כ אורן חזן (ליכוד) בגין הסתה שגרמה לדבריה לאיומים על חייה. בשל חומרת האיומים ביקשה ח"כ זועבי מהוועדה להתכנס מוקדם ככל האפשר כדי לדון בתלונותיה.


בהודעה שפורסמה מטעמה נכתב, כי "על אף חג עיד אל פיטר ובשל דחיפות העניין, הגישה היום ח"כ חנין זועבי קובלנות נגד חברת הכנסת נאוה בוקר ונגד ח"כ אורן חזן. חברי הכנסת אלה, בשל התבטאויותיהם הן במליאת הכנסת והן בדפי הפייסבוק ובכלי התקשורת, יצרו מצב בו נשקפת סכנה של ממש לחייה של ח"כ חנין זועבי. דבריהם החמורים, הקיצוניים והמתלהמים של חברי כנסת אלה חמורים לאין ערוך מהדברים שלטענתם אמרה ח"כ חנין זועבי. ח"כ זועבי מקווה שוועדת האתיקה תדון באופן ענייני ואובייקטיבי בקובלנות שהגישה לה".

ח"כ זועבי צרפה לתלונה קטעים מתוך דף הפייסבוק של ח"כ בוקר (ליכוד) בו כתבה בין היתר כי "מי שמשסף גרון של ילדה במיטתה, מונע מההסתה של זועבי. מי שמנסה לרצוח משפחה שלמה עושה זאת בגלל ההסתה והשנאה שזועבי ודומיה מפיצים".

עוד כתבה ח"כ בוקר כי כבר אי אפשר להתכחש - זועבי היא ממשיכת דרכו של ערפאת ימחה זכרו. היא שמניעה את הטרור והיא שנותנת אור ירוק לרצח יהודים, ממש כמו ערפאת בתקופת אוסלו. מעל דפי הפייסבוק אני פונה ישירות אליך חנין, אישה רעה ומכוערת בנפשך - אולי את מפחדת להתעמת איתי בתקשורת, אבל כאן אערוך לך משפט שדה מול כל עם ישראל".

"אני מודיעה לך שאני לוקחת אותך כפרויקט אישי שלי, ולא אשקוט עד שתסולקי בבושת פנים מהכנסת ומהמדינה", הוסיפה ח"כ בוקר.


לדברי ח"כ זועבי בעקבות "דברי ההסתה" של ח"כ בוקר ושל ח"כ חזן, שאף הוא תקף אותה בחריפות במליאת הכנסת וגם בראיונות לתקשורת, היא קיבלה איומים רבים ברצח.

היא ציינה כי איומים מפורשים על חייה נכתבו כתגובות על ידי גולשים גם בדפי הפייסבוק של ח"כ בוקר וגם של ח"כ חזן אך הם לא טרחו למחוק אותם. בין היתר קראו גולשים לתלות את זועבי בכיכר העיר. ח"כ זועבי ציינה כי למרות חופשת החג, עיד אל פיטר, היא החליטה להגיש את התלונות נגד ח"כ בוקר וח"כ חזן עוד היום "משום שפיקוח נפש דוחה חג".

יצויין כי ועדת האתיקה העבירה לידיה של ח"כ זועבי למעלה מ-100 תלונות שהגיעו נגדה לאחר שאמרה בדיון סוער במליאת הכנסת כי חיילי שייטת 13 שביצעו את הפשיטה על הספינה מרמרה הם "רוצחים".

ח"כ זועבי טרם השיבה לתלונות ואת תשובתה היא תנסח בעזרת עורכי דין של ארגון עדאלה. הדיון בעניינה צפוי להתקיים ביום שלישי בשבוע הבא ובכנסת מעריכים כי היא תורחק לתקופה של שישה חודשים מדיוני המליאה והועדות וגם תספוג קנס כספי כבד.

בוקר מסרה בתגובה לתלונה כי "זועבי לא בוחלת באמצעים וממשיכה בדברי ההסתה שלה שמובילים לרצח של חפים מפשע. היא מנסה ליצור פרובוקציות ולעשות רווח פוליטי על חשבון הציבור וחיילי צה"ל. אם זועבי באמת מקבלת איומים, דבר שמוטל בספק, הסיבה לכך היא בקריאתה לחיילי צה"ל רוצחים מעל דוכן הכנסת ובדברי ההסתה שלה נגד מדינת ישראל. אמשיך לעשות כל שאפשר כדי לעצור את ההסתה והטרור שמעודדת זועבי וזאת על ידי סילוקה מהכנסת אחת ולתמיד".


גם חזן הגיב לתלונה נגדו ואמר: "אני זה שהתלוננתי נגדה לועדת האתיקה של הכנסת על ההתנהלות המבישה, המבזה והבוגדנית שלה במליאה כשהסיתה נגד צה"ל וחייליו ופגעה במדינת ישראל ובכנסת. התלוננתי גם על דברים שפלים, נמוכים ובוטים שהטיחה בי בכניסה למעלית בכנסת. כנראה שאצל זועבי ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה. מעניין אותי מה יעשה כעת יו"ר הכנסת. האם יתן גיבוי לח"כ ממפלגתו, קצין במילואים בצה"ל, בן למשפחה ליכודית, איש ארץ-ישראל או למחבלת זועבי. על פי המילון מחבלת היא אחת שפוגעת, מקלקלת וגורמת נזק. זועבי גורמת נזק לתהליך השלום ולדו קיום. אני לא מטיף לאלימות נגדה וקורא לא להשתמש לא באלימות מילולית ולא באלימות פיזית. רשויות החוק ידעו לטפל בה. אני מבטיח להמשיך ולהאבק בה גם אם ירחיקו אותי עוד אלף פעם ממליאת הכנסת".

בתוך כך נודע כי קצין הכנסת המליץ להצמיד אבטחה לח"כ זועבי בשל האיומים על חייה.