שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה הערב (שישי) ב"אולפן שישי" לשריקות הבוז שספגה בפסטיבל הקולנוע בירושלים. "אני לא נהנית מזה, אני חייבת לומר שאני בזה לאותם אמנים שקוראים לעצמם אנשי תרבות שקוראים קריאות בוז כשמדברים על ילדה בת 13 שנרצחה, זאת קבוצה שאיבדה את הציבור הישראלי" אמרה רגב. 

התשובה לשאלה שאולי היא מתסיסה אותם, אמרה רגב כי "זה לא קשור, אתה (דני קושמרו, מגיש "אולפן שישי"-מ"א) עושה להם הנחות, אלה קריאות גסיסה של אליטה שמאבדת את מקומה בישראל. נבחרתי בשביל לקדם את האג'נדה שלי של שוויון, אין אצלי שמאל וימין, אין אצלי מזרחיים ואשכנזים, אין אצלי חרדים וחילוניים, אין אצלי ערבים ויהודים". 

רגב טענה בראיון כי היחס של אנשי התרבות אליה נובע, בין היתר, מהמוצא העדתי שלה: "אם שלי יחימוביץ' הייתה עומדת מול קהל ימין והיו עושים לה מה שעושים לי, היו מקימים על זה ועדת חקירה. במדינת ישראל לא מדברים על הקיפוח, כי מי שמדבר על הקיפוח הוא בכיין ומסכן. אני מזרחית, אני לא בכיינית ואני לא מסכנה, אבל צריך לדבר על זה". 
בתשובה לשאלה האם היא חושבת שהיא גורם מאחד בציבוריות הישראלית, אמרה השרה כי "בשביל להגיע לאחדות, צריך לצאת במלחמת עצמאות. יש פה מאבק בין תרבויות, בין תרבות מערבית שקבעה מה לשמוע ולא לשמוע ודחקה תרבות שונה ממנה".


בפוסט שפרסמה אתמול בפייסבוק כתבה השרה רגב בתגובה: "חשבתי לכתוב פוסט על הקסם שבפסטיבל הקולנוע בירושלים אבל האמת היא שאני נבוכה וכואבת בשם החברה הישראלית ששריקות בוז קטעו את נאומי בזמן שדיברתי על ילדה שנרצחה בשנתה ועל ועדת ביטון לצדק עדתי בחינוך".

רגב הוסיפה וכתבה כי "לא שזה הפתיע אותי, זה גם לא מפריע לי בדרך כלל, אבל פתאום התבהר שהקבוצה האליטיסטית הזו היא סוס טרויאני שטוף שנאה ובוז לישראל. דווקא בתקופה זו שמגיעים אמנים שאינם מחרימים את ישראל ואינם חוששים לבוא ולהביע תמיכה אז נשמע קולם המכוער של האויבים מבית. מי ששרק בוז לא בז לי - הוא בז למדינתו ולאזרחיה, בז לתרבות המזרח, בז למאבק בטרור. ואני בזה לו".



רגב גם נשאלה על המלצות דוח ועדת ביטון לחיזוק המורשת המזרחית ובייחוד על ההמלצה לבקר בקברי צדיקים - המלצה שיו"ר הוועדה, המשורר ארז ביטון אמר כי לא התכוון שתיכנס. רגב, שבעצמה מבקרת בקברי צדיקים, אמרה כי היא לא חושבת שמערכת החינוך צריכה לקחת תלמידים לקברי צדיקים. לדבריה, כל אחד יכול לעשות זאת בעצמו. "אני מכבדת את אלה שעולים לקברים ואת אלה שלא".