יו"ר מפלגת יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, תקף היום (שישי) את עיתון "הארץ" ואת העורכת החדשה של המהדורה באנגלית שלו, נועה לנדאו. אלא שלפיד כינה את לנדאו "שותפתו לדרך" של אבנר גבריהו, פעיל בכיר ב"שוברים שתיקה", וחטף ביקורת על כך הגדיר אותה על פי בן זוגה ולא על פי מה שהיא עשתה או אמרה. 



לפיד כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "נועה לנדאו, שותפתו לדרך של אבנר גבריהו, המשמיץ הקולני והקיצוני ביותר של ישראל מבין אנשי "שוברים שתיקה", מונתה לעורכת המהדורה האנגלית של "הארץ".



"המהדורה האנגלית כבר דיווחה בעבר למנוייה בעולם – ביניהם הבית הלבן, הקונגרס האמריקאי והאיחוד האירופי - שרוב אזרחי ישראל תומכים באפרטהייד וחיילי צה"ל טובחים בילדים פלשתינים. יש יסוד להניח שעכשיו זה עוד יחמיר".



"עוד הוכחה (לא שהיינו צריכים) שבניגוד לכל טענותיהם אנשי "שוברים שתיקה" לא באמת מעוניינים להשפיע על החברה הישראלית פה בבית, הם מעדיפים בהרבה להכפיש אותנו בחו"ל".





בין הביקורות היותר עוקצניות שספג לפיד, היתה זו של חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני), שצייצה בטוויטר: "מישהו יכול לעדכן אותי מה הבעל של ליהיא אמר?"


לאחר שמו"ל "הארץ", עמוס שוקן הגיב בטוויטר לפוסט של לפיד, ענה לו עיתונאי חדשות 2 עמית סגל, שבשב"הארץ נכתב מאמר נגדו רק בגלל שהוא בנו של העיתונאי חגי סגל, שהיה חבר במחתרת היהודית.



https://twitter.com/AmosSchocken1/status/751385669386301440