השר לשעבר אבי גבאי הגיב הערב (שני) לפרשת גידי אורשר - ותקף את ראש הממשלה נתניהו. "ההתנצלות של אורשר מזוייפת, אבל אי אפשר שלא להזכיר עוד תגובה מזוייפת", כתב השר לשעבר בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו. "ואני מתכוון לזאת של ראש הממשלה שדיבר על אחדות. מי שהופך את הפילוג בעם לסטראט אפ עדיף שיתמקד במינוי שרים מזרחיים מקרב הליכוד. תבדקו ותופתעו לגלות כמה מעט יש". 

"אני מזרחי וגאה בכך מאוד", כתב גבאי. "ואני שייך לדור גדול של מזרחיים שלמרות תנאי פתיחה פחות טובים למד והשכיל ועובד ולא מרגיש שום נחיתות ושום צורך ב׳תעודת יושר׳ ממבקר קולנוע גזען ולא משום גרבוז".

"מדובר בבודדים שמייצגים רק את מי שהם רואים במראה והם רואים גזען מפוחד שחושש מכך שמסביבו יש עוד ועוד מזרחיים שלא נופלים מהם בהשכלתם", סיכם גבאי. 

כזכור, גידי אורשר, מבקר הקולנוע של גלי צה"ל, כתב בסוף השבוע פוסט שזכה להד ציבורי נרחב בעמוד הפייסבוק שלו. "לכל הזווידות והכחלונים, הש"סניקים מחד והקשת המזרחית מאידך והיללנים המקצועיים מן המזרח: בפעם הבאה שיהיה לכם התקף לב, וותרו על הצנתור ושימו רגל של תרנגולת על הראש - תרופת הסבתא שלכם. בפעם הבאה שאתם מצטנפים בממ"ד כשנופלים לכם טילים על הראש, התעלמו מ"כיפת ברזל" ותגידו תהילים או חכו לרחל אמנו שתגן עליכם", כתב אורשר. בעקבות הפוסט, שגרף תגובות גינוי חריפות במערכת הפוליטית, הושעה אורשר מתפקידו בגלי צה"ל. ייערך לו שימוע וייתכן כי יפוטר מתפקידו.