ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) הופיעה היום (שלישי) בפני ועדת האתיקה של הכנסת, שהתכנסה לדון בעשרות התלונות שהגישו נגדה אזרחים וכמה חברי כנסת, בעקבות הדיון הסוער במליאה שבו האשימה את חיילי ב"רצח" בעת ההשתלטות על ספינת המרמרה. ח"כ זועבי אמרה כי כל הקובלנות שהוגשו נגדה הן מיותרות, משום שלדבריה "הן מסתמכות על אי-הבנה מוחלטת של מהות הדמוקרטיה, ועל ניסיון הקונצנזוס להשתיק את העמדה הפוליטית המאתגרת אותו, כאשר אין ביכולתם של חברי הכנסת של הקונצנזוס להתווכח אתה פוליטית".



עוד טענה ח"כ זועבי בפני ועדת האתיקה כי הקובלנות שהוגשו נגדה כלל לא התייחסו לתוכן דבריה במליאת הכנסת שהתמקדו לדבריה אירועים שהתרחשו על סיפון "המאווי מרמרה".



"משונה שדווקא אותם חברי כנסת שתקפו אותה באופן אלים ופרוע ויצרו בדבריהם ובמעשיהם אווירה אלימה כלפיה, מיהרו להגיש קובלנות נגדה לוועדת האתיקה. היחידה שהותקפה והושתקה מעל דוכן הכנסת, וכאשר הייתה לה ורק לה, את זכות הדיבור, היא ח"כ חנין זועבי", אמרה. לדבריה "חברי הכנסת התלהמו ,תקפו, גידפו וקיללו, כזאטוטים בגן, וכחסרי כל שליטה וריסון עצמי, דבר שמבייש כל אדם המכבד את עצמו."



זועבי הדגישה כי היא איננה חוזרת בה מתוכן דבריה, כפי שניסתה להעביר אותם במהלך נאומה במליאת הכנסת, וכי היא ממליצה לכולם לחזור על טקסט הנאום שלה.



"כל מה שאמרה ח"כ זועבי בנאומה, הוא במסגרת שליחותה הפוליטית והמוסרית, ובמסגרת זכויותיה הפרלמנטריות. ח"כ זועבי הפנתה ביקורת חדה כלפי יו"ר הכנסת, ח"כ חמד עמאר, מפני שלא מילא את תפקידו להגן עליה ועל חופש הביטוי שלה בעת נאומה מעל דוכן הכנסת וניצל בצורה רעה את הסמכות שניתנה לו בכך שהוא ניסה להשתיקה ולתת במה פתוחה ונוחה למסיתים ולמתפרעים", נמסר מלשכתה של זועבי. במקום להשתיק אותה ולתת לה במה לדבר, כזכותה בתור נואמת.



היא גם הדגישה שעצם הדרישה להתנצלות מהיו"ר ממנה מהווה תביעה בלתי לגיטימית מצדו וניסיון להתערב בתוכן נאום פוליטי, יחד עם זאת, היא לא הייתה צריכה לנצל את פרק הזמן שניתן לה על מנת לסיים את נאומה". בסיום דבריה דרשה ח"כ זועבי שהוועדה תתייחס להסברה באופן אובייקטיבי ולא תקבל החלטה מוטה פוליטית.



בתם עדותה נמסר כי ועדת האתיקה תמשיך לדון בנושא בשבוע הבא ותעסוק גם בתלונות נגדיות שהוגשו ע"י חברת הכנסת זועבי ואזרחים נגד חברי כנסת אחרים שהיו מעורבים באירוע ורק לאחר מיצוי הדיון יתקבלו החלטות בנושא. מהדיון היום נעדר חבר ועדת האתיקה ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) הנמצא בחופשה בחו"ל. ח"כ ג'בארין אמר למעריב אונליין כי הובטח לו שלא תתקבל החלטה לגבי ח"כ זועבי בהעדרו.