המערכת הפוליטית בישראל מביעה הבוקר (שישי) הזדהות עם צרפת בעקבות פיגוע הדריסה הקשה שאירע אמש בעיר ניס, בו נרצחו לפחות 84 בני אדם ונפצעו כ-100, לאחר שאזרח צרפתי-טוניסאי דרס אותם עם משאית בעת חגיגות יום הבסטיליה.



נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, העביר הבוקר אגרת תנחומים לנשיא צרפת פרנסואה הולנד, בה כתב: "אני כותב לך בכאב רב ושולח את תנחומיי העמוקים ואת תנחומי העם בישראל לאחר מתקפת הטרור המזעזעת בניס אמש", כתב ריבלין. "מבצעי המתקפה מבקשים לרצוח ולפצוע ללא אבחנה במרדף אחר אידאולוגיית השנאה הברברית אותה הם מפיצים. ישראל והעם בישראל עומדים כתף אל כתף לצד צרפת ואזרחיה מול פניו של הרשע הנורא הזה וכך מוטב שיעשה העולם החופשי כולו".



עוד הוסיף הנשיא: "עלינו לפעול יחד, מאוחדים, על מנת לרדוף את הפועלים בשירות הטרור באשר הם - המבצעים ושולחיהם, בכל מקום בו ינסו להסתתר, נשיגם. לעולם לא נוותר. כפי שאמרת אדוני הנשיא, אנו חזקים יותר מאותם מחבלים קיצוניים המבקשים לפגוע בנו. אנא, מסור את מחשבותינו ותפילותינו אל משפחות הנרצחים והפצועים".



ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב ואמר כי "ישראל מגנה בתקיפות את פיגוע הטרור הנורא אמש בניס. הפיגוע שוב מזכיר לנו שטרור יכול להכות בכל מקום וצריך להילחם בו בכל מקום. הישראלים עומדים מאוחדים עם העם הצרפתי היום. אנו משתתפים באבלם ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. שראל מוכנה לעזור לממשלת צרפת להילחם ברשע עד שיובס".

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) כתב בטוויטר כי "הטרור הנפשע שב במלוא עצמתו וחירב את חגיגת החירות, השוויון והאחווה בניס. זו מלחמת העולם של דורנו. תנחומיי לאומה הצרפתית ולמשפחות הקרבנות".

גם הנשיא לשעבר שמעון פרס פרסם הודעת תנחומים לעם הצרפתי, בה כתב כי "אמש ארעה מתקפת טרור נפשעת ובלתי נסלחת בצרפת. צרפת חוותה פיגוע מחריד בו נרצחו ילדים קטנים, אזרחים חפים מפשע בידי חיות אדם".

"מנהיגי העולם חייבים לשתף פעולה במלחמה קשה ללא פשרות בטרור הרצחני הפוגע בכולם. אנו שולחים מישראל תנחומים עמוקים, מחבקים ועומדים לצד ידידנו , בני העם הצרפתי באבלם הכבד ומוסרים החלמה מלאה לפצועים", הוסיף פרס. 

 
שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר (ישראל ביתנו) אמרה: "אני רוצה לשלוח את תנחומיי לעם הצרפתי ולממשלת צרפת בעקבות התקפת הטרור המחרידה אמש בניס. חירות, שיוויון ואחווה אינם עוד סתם מילים עבור הצרפתים , אלו הערכים אשר נחגגו אמש ביום העצמאות הצרפתי ועליהם מדינתם נלחמה במהפכה. אותם ערכים הותקפו אמש על ידי בן עוולה", אמרה לנדבר.
 
עוד הוסיפה השרה כי "ביום ראשון תתקיים ישיבת חירום של המשרד יחד עם הסוכנות היהודית בה ייבחנו פתרונות נוספים לסוגיות הנוגעות לעלייה מצרפת, כאשר בשבוע הבא נאשר תכנית קליטה ביישובי הנגב והגליל. אני נמצאת בקשר עם גורמים בקהילה היהודית בניס ובכל צרפת במטרה לבחון דרכים לסייע, בעיקר עבור מי שייבחר לעלות לישראל בתקופה הקשה הזו. בשבוע הבא יינחתו בארץ למעלה ממאתיים עולים מצרפת - על ישראל מוטלת החובה להיות עם דלתה פתוחה ולקבלם אל חיקה בכל דרך שיש".

יו"ר קבוצת הידידות הפרלמנטארית ישראל- צרפת, חה"כ אלי אלאלוף (כולנו) אמר בתגובה לפיגוע: "הזדעזעתי כמו כל אזרחי ישראל לשמוע על הפיגוע הרצחני אמש. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות הנרצחים והחלמה מהירה לפצועים".

עוד מסר חבר הכנסת כי "ישראל וצרפת מקיימות חברות אמיצה וארוכת שנים וימשיכו להיאבק יחד בטרור מבלי להיכנע. גם בשעה קשה זו אסור לנו להרים ידיים". 

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד התייחס לפיגוע בדף הפייסבוק שלו כי "הטרור מזוויע בגלל הפתאומיות שלו. רגע אחד אנשים חוגגים, שרים, צוחקים, מתחבקים עם המשפחות שלהם. כמה שניות אחר כך, דם, צרחות, מוות. אני שולח תנחומים מפה לעם הצרפתי כולו. מה שקרה אמש בניס הוא תזכורת לכך שאת הטרור האסלאמי לא מנצחים בדיבורים ולא במחוות פיוס. צריך להתייצב מולו במלוא העוצמה, בלי למצמץ ובלי להסס. לישראל יש הרבה מה לתרום בתחום הזה. יש לנו את הניסיון, את המודיעין, את שיטות הפעולה. צרפת יודעת שנעמוד לצידה".