הבדיקה החדשה של רשויות החוק בנושא ראש הממשלה בנימין נתניהו: לפי פרסום של חדשות 22 הערב (שישי), ככל הנראה ראש הממשלה נתניהו ייחקר באזהרה במשטרה כחלק מהבדיקה. לפי גורמים, "לא יהיה מנוס" מביצוע חקירה שכזו. ככל הנראה, בני משפחה נוספים של נתניהו ייחקרו גם הם. 



כזכור, השבוע אישר רשמית היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי מתבצעת בדיקה משטרתית בעניין חדש בו חשוד ראש הממשלה נתניהו. "היועץ המשפטי לממשלה ער לחשיבות בהבאת הדברים לידיעת הציבור", נכתב בהודעה, אשר אינה מפרטת את טיב החשדות.
 
"בעקבות מידע שהתקבל בעניינים הנוגעים בין היתר לראש הממשלה, ושהוצג בפני היועץ המשפטי לממשלה על ידי אגף החקירות והמודיעין של המשטרה, קיים היועץ מספר דיונים בהשתתפות פרקליט המדינה, גורמים בכירים נוספים במשרד המשפטים ואגף החקירות והמודיעין במשטרה", נכתב בהודעה.
 
"בסיומם, החליט היועץ המשפטי לממשלה להורות על קיום בדיקה בנושא. יודגש כי המדובר בבדיקה וכי לא נפתחה חקירה פלילית בעניינו של ראש הממשלה". היועץ התייחס לפרסומים בתקשורת אודות החשדות וציין כי רבות מהן "אינן מדויקות בלשון המעטה ביחס למידע הנוגע לבדיקה ולפעולות שכביכול בוצעו במסגרתה. מטבע הדברים לא נוכל בשלב זה להתייחס לפרסומים אלה או לפרט בנוגע למהלכי הבדיקה".  
 
כפי שדווח בעבר, מדובר ככל הנראה על חשד להלבנת הון בהיקף גדול, לכאורה, בה מעורב גם גורם בכיר מתחום המשפט. כאמור כרגע המשטרה עדיין מגדירה את שלב החקירה כבדיקה, וההחלטה על המשך דרכה נמצאת בידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליטות מחוז ירושלים שאחראית על החקירה. 
 
ראש הממשלה טען בתגובה לפרסומים הראשונים בתקשורת כי לא עבר שום עבירה פלילית ומדובר בעניינים פוליטיים לטענתו. כשפורסמה הפרשה לראשונה בכלי התקשורת, אמר נתניהו, בעת שהותו באפריקה, כי מדובר ב"שטויות". 
 
החקירה אינה עוסקת בפרשות האחרונות ששמו של נתניהו נקשר בהן – ביביטורס והמיליונר ארנו מימרן. במוקד החקירה כספי תרומות מאנשי עסקים זרים ששימשו לכאורה את נתניהו במהלך כהונתו הנוכחית. ככל הנראה יש מקרים נוספים אך יש עליהם התיישנות.