האם מבנה שעת השאלות במליאה שהופנתה אמש (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו שיחק לידיו? יו"ר האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג, חושב שכן. בראיון הבוקר (שלישי) לרשת ב', טען כי "נשאלו שאלות נוקבות במגוון נושאים, ובאופן טבעי כשיש שאלה ואין שאלת המשך שתעמיק באותה סוגיה, נתניהו נהנה".



הרצוג טען ששעת השאלות במליאה חשפה נושא אחר, בו נתניהו נכשל לדבריו: "כשנוח לנתניהו הוא מגנה ותוקף את מי שהוא רוצה וכשלא נוח הוא מתחמק. מתחמק מהרב לוינשטיין במשך חמישה ימים ומדבריו על אוכלוסיות שלמות במדינה. מתחמק מההתקפה על זרמים שנקראו זרם בנצרות. הרב לוינשטיין ממומן ע"י משרד הביטחון ומשרד החינוך, יש לזה השלכה ישירה על הדור הבא של חיילים ומפקדים. צריך לפטר אותו חד וחלק. הבעיה היא הרבה יותר גדולה: אנחנו שומעים רבני עיר שממומנים מכספי ציבור ותוקפים ללא הרף אוכלוסיות רבות. אני מברך את השר בנט על מה שאמר, על העמידה מול המחנה שלו ועל שגינה בכל הכוח את הדברים, אבל ראש הממשלה התעלם. זה נוח לו שקבוצות יריבו וילחמו אחת בשנייה. יש לו אחריות לזה שאנחנו מגיעים לשיח של שנאה".



יו"ר האופוזיציה אמר כי יש "לשקול שלילת תקצוב מהמכינה בעלי. לצערי מה שאנחנו רואים זה קלקול עמוק מאוד במכינה. זה נושא עמוק שנוגע ליסודות הבסיסיים של הדמוקרטיה הישראלית. יש לכך משמעות גדולה לפני הדמוקרטיה הישראלית בדור הבא. ראש הממשלה התחיל את זה בבחירות, עם 'ערבים נוהרים לקלפיות'. כל פעם מחפשים על מי להטיל את התיק של השנאה בישראל. האחריות רובצת לפתחו של ראש הממשלה".



בנושא דברי הרב קרים, טען הרצוג כי "הרב קרים אמר דברים קשים מאוד, אבל מדובר בפרשנות הלכתית של דורות קודמים. יש לי אמון רב ברמטכ"ל שבחן את הנושא, ומבחן ההוכחה הוא עליהם. דרשתי מועדת חוץ וביטחון קיים שימוע לרב".



לגבי דחיית סגירת רשות השידור בשנה וחצי, אמר הרצוג כי הוא "סומך על שיקולי ההסתדרות כי הם באים לדאוג לעובדים, אבל אני לא סומך על שיקולי הממשלה ושר התקשורת. ההחלטה מחלישה את רשות השידור כי זה משאיר את הכל בחוסר ודאות: מצד אחד צריך לדאוג לעובדים מצד שני חייבים להבטיח את עצמאות השידור ויש משמעות ללהיות תלויים עוד שנה וחצי בשר התקשורת".