הרשימה המשותפת הודיעה כי תפעל נגד חוק ההדחה, שאושר הלילה (רביעי) במליאת הכנסת, בארץ ובחו"ל ותפנה לארגון הפרלמנטים הבינלאומי כדי שילחץ על הכנסת ועל הממשלה לבטל את החוק ולהעניק הגנה לחברי הכנסת הערבים "מפני הרדיפה הפוליטית של הרוב האוטומטי בכנסת".



בגילוי דעת שפרסמה הרשימה המשותפת, נאמר כי מטרת חוק ההדחה הגזעני היא לפגוע בייצוג הפוליטי לאזרחים הערבים הפלסטינים בישראל, וכי הוא נדבך נוסף במשטר האפרטהייד שבונה נתניהו.



"נתניהו וממשלתו רוצים כנסת בלי ערבים. החוק שעבר פוגע בזכויות יסוד כמו הזכות לבחור והיבחר והזכות לייצוג פוליטי, הזכות לפעילות פוליטית וחופש הביטוי. בנוסף הוא פוגע מהותית בחסינות וביסודות הפרלמנטריזם. זה מטורף לתת לחברי פרלמנט נבחרים להרחיק חברים אחרים בפרלמנט בגלל עמדותיהם הפוליטיות. המשמעות האמיתית של החוק היא שחופש הביטוי של חבר כנסת יהיה מצומצם יותר מזה של אזרח רגיל, בניגוד ללוגיקה של החסינות".



עוד הוסיפה הרשימה המשותפת כי נתניהו מנסה מדי תקופה לשרטט את גבולות הפעילות הפוליטית ולהגבילה. "החוק מנציח את הטירניות של הרוב ומתיר פגיעה במיעוט. הוא אנטי דמוקרטי וגזעני ומכוון נגד הח״כים הערבים במיוחד", נמסר.



"אסור לכל אדם דמוקרטי לשקוט נגד חוק זה במיוחד ונגד חקיקה גזענית בכלל, לכן נמשיך להיאבק ביתר שאת על קיומנו ועל הזכויות והחירויות של עמנו", נאמר בהודעת הרשימה המשותפת.