השר גלעד ארדן הוביל בממשלה הקודמת את הרפורמה בשידור הציבורי. בעקבות החלטתו של ראש הממשלה נתניהו לדחות את פתיחת שידורי התאגיד הציבורי החדש לתחילת שנת 2018, אמר ארדן לניסים משעל ורינה מצליח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM".



"אם יש דברים שראש הממשלה עושה לא נכון, אני אסביר כמה שאני יכול. לגבי רשות השידור, לגמרי לגמרי לא. שוחחתי עם השר בנט והסתמסתי עם השר כחלון, ואנסה לשכנע בממשלה ככל יכולתי, שאם חלילה תידחה תחילת השידורים של התאגיד החדש בתקופה כזו של שנה ומעלה, זה ככל הנראה, אולי בטוח, סופו של השידור הציבורי בישראל. גם אם הרשות הישנה תישאר במתכונת כזו או אחרת, זו תהיה מתכונת של גסיסה מתמשכת, הרייטינג שם ילך ויעלם. וגם הרדיו, שהוא מוצר איכותי, בגלל חוסר היעילות, לא יוכל עם הזמן... אני ביטלתי את האגרה כדי לעבור למודל של רשות חדשה, חסכונית, יעילה, מודרנית, שהכסף בה מושקע בתכנים".



"ביקשתי להיפגש עם ראש הממשלה, נקבעה לי פגישה למחר (חמישי) ואני מקווה שאצליח לשכנע אותו, שזו טעות", הוסיף השר ארדן. "אני לא יודע מה הסבירו לו על תהליך ההקמה ומה מייעצים לו. הרפורמה שאני הובלתי היא רפורמה היסטורית. שנים הבינו שהדרך היחידה להציל את השידור הציבורי היא לסגור את הגוף החולה, הישן, שאבי ניסנקורן (יו"ר ההסתדרות) רוצה להמשיך ולעודד את השחתת ובזבוז כספי הציבור בו, לצערי, ולבנות גוף חדש. זה נעשה אז, בגיבוי ראש הממשלה, שישב איתי בתחילת ישיבת ממשלה והציג לציבור את היתרונות, ואני רוצה להבין מה קרה מאז, מה השתנה במודל".



לא לקחו מספיק אנשים ממשפחת נתניהו לתאגיד החדש, אז עצרו את התהליך


"אני לא חושב שזו הסיבה וגם אם מישהו חושב שזו הסיבה אז הפיתרון זה לא לשפוך את התינוק עם המים, ולא דחייה של שנה וחצי, שתגרום לכך שברור שאף עיתונאי מחוץ לרשות השידור הישנה לא ירצה לבוא יותר לתאגיד החדש". על אנשי התקשורת שכבר הצטרפו לתאגיד אמר: "לגבי אלה יש שאלה משפטית, מה המחויבות של המדינה כלפיהם. ראש הממשלה הוא הרי שר התקשורת, והחוק כבר עבר, ולפיו אנשים גויסו לעבודה ועזבו מקומות עבודה, וזה באמת דבר נורא ואיום עבורם.



"מעבר לזה, כנבחרי ציבור, צריך להסתכל מעבר לרמת הפרט גם על רמת הכלל. ואם אנחנו רוצים, ואני מאמין שגם ראש הממשלה רוצה, שידור ציבורי - ולכל שידור יש יתרונות וחסרונות, גם לשידור ציבורי - אבל במדינה כל כך מקוטבת, עם כל כך הרבה מיעוטים בחברה, חוץ משידור מסחרי, חייב להתקיים שידור ששייך לציבור. ההצעה שכרגע מונחת על השולחן לדחות, זה יוודא שאף עיתונאי איכותי מחוץ לרשות הישנה לא יצטרף למהלך הזה לצערי, וזה יפגע בסיכויים שהוא יקרה".



על מצעד הגאווה שיתקיים מחר בירושלים אמר השר ארדן: "אני כן אבוא. מעבר להעלאת נושא שוויון הזכויות שמגיע גם לחברי קהילת הלהט"ב, מהשנה שעברה הוא הפך עוד יותר לסמל לצורך שלנו בפתיחות וסבלנות לאחר, גם אם הוא שונה מאיתנו. אני חושב שראש עיריית ירושלים עשה טעות בהחצנה שלו בכל כלי התקשורת, מה הוא חושב על תוצאות המצעד".



"זה לא שאני עכשיו נחתי מהירח ואני לא יודע שיש חרדים, או לא יודע מה הם חושבים, או לא יודע מה רגשותיהם, אבל הוא ראש העיר, אני שר בממשלה, והמצעד הזה ננקטו כלפיו פעולות אלימות עד כדי רצח, שזה דבר נורא ואיום. אנחנו היום צריכים לדאוג לקירוב הלבבות, הקשבה וחיבוק הדדי ולא החצנה של מה זה משפיע על האחר. לא שיש חובה להשתתף. אני לא חושב שהוא חייב להשתתף, אבל ההחצנה הזו בעיני היא טעות".



על היערכות המשטרה אמר השר: "המשטרה בהיערכות שיא. אלפי שוטרים ועוד מאבטחים של חברות פרטיות. פרוסים במעגלי אבטחה, על אזרחי, בסמוי, עם מדים. כל הלקחים משנה שעברה הופקו. אני מזכיר שהדחתי מספר קצינים בגלל המחדלים שהיו בשנה שעברה באבטחת המצעד, ואני מקווה שבעזרת השם ובעזרת המשטרה זה יעבור בשלום".