רגב נגד הסינמטק: שרת התרבות והספורט מירי רגב שלחה הערב (רביעי) מכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בעקבות אירוע שצפוי להתקיים בתחילת חודש אוגוסט בסינמטק תל אביב, "לכבוד שחרורה של סרבנית הגיוס תאיר קמינר". לדבריה של השרה, "מדובר באירוע שכל תכליתו היא עידוד סרבנות גיוס לצבא הגנה לישראל". במכתב שכתבה הדגישה כי "לא מדובר כאן על סרבנות לפקודה ספציפית, שבעיני מאן דהוא, סותרת את מצפונו, כי אם בעידוד לסרבנות כוללת מהצבא, דבר המנוגד לחוק הישראלי, בגינו ישבה תאיר כמו אחרים בכלא הצבאי". 



"אני מזכירה לכבודו שתאיר קמינר גיבורת האירוע, הצהירה כי היא מבקשת להשתחרר "משום שעצם השירות בצה"ל מהווה השתתפות בפשעי הכיבוש", ציינה השרה במכתבה. במהלך האירוע, שמופק על ידי דני וילנסקי מקבוצת "קולנוע סולידריות לאקטיביזם וזכויות אדם" ובשיתוף ישי מנוחין וארגון "יש גבול", תתקיים הקרנה של הסרט "במצפון נקי" של אורי ברבש, המספר את סיפורם של סרבני גיוס צעירים בישראל ואחריו יתקיים דיון בהשתתפות הבמאי והמפיק פרופסור יהודה ג'אד נאמן, פרופסור עדית דורון ופרופסור זאב שטרנהל.



הסינמטק: "פתוחים לכל סוג קהל"

מדוברות הסינמטק נמסר בתגובה: "באירוע שיתקיים ב-1.8 בסינמטק תל אביב, יהיו נוכחים שלושה חתני פרס ישראל וגם תאיר קמינר, שהשתחררה מהכלא. האירוע לא קורא לסירוב לשירות בצה"ל ו/או בשטחים, והסינמטק מקיים אירועים הפתוחים לכל סוג של קהל - דתיים, חילונים, יהודים וערבים". 

תאיר קמינר. צילום ארכיון: תומר ניוברג, פלאש 90




רגב נגד גלי צה"ל: "ירדו מהפסים"

מכתבה של רגב מגיע פחות מיממה אחרי הביקורת שמתחה השרה על תחנת הרדיו גלי צה"ל, בעקבות שידור תכנית המוקדשת למשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש, שנחשב למשורר הנכבה הפלסטינית. "בגל"צ ירדו מהפסים. תחנה ציבורית במשרד הביטחון לא יכולה להרשות לעצמה להעצים ולפאר את הנרטיב האנטי ישראלי במסגרת תוכנית רדיו שתכליתה עיסוק ב'טקסטים מכוננים של הישראליות'", אמרה אמש רגב. עוד כתבה כי "מחמוד דרוויש איננו ישראלי, הטקסטים שלו אינם ישראלים ומהותו התנגדות לערכים המרכזיים של החברה בישראל".

לדבריה של רגב, "עלינו להילחם בתכני ההסתה הפלסטינים שמופיעים בספרי הלימוד ובאמצעי התקשורת שלהם ולא לתת להם במה נוספת במימון ציבורי, בתחנה צבאית. לא ייתכן שהציבור יממן תחנת שידור הפוגעת ברגשותיו ונותנת במה לנרטיב פלסטיני המתנגד לעצם קיומה של ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית. אני קוראת שוב לשר הביטחון ליברמן לעשות סדר. חייבים להוציא את גל"צ ממערכת הביטחון", אמרה. אין זאת הפעם הראשונה שרגב יוצאת נגד התחנה הצבאית. בעבר ביקשה להביא לשינוי בשיטת הפלייליסט בגלגלצ על מנת שזמרים מזרחיים יושמעו יותר בתחנה.