מפלגת העבודה כמרקחה: לאחר סחבת ארוכה ועימותים פנימיים קבעה היום (חמישי) מזכירות הלשכה של המפלגה כי ועידת "העבודה" תתכנס בסוף החודש כדי להצביע על הצעת יו"ר המפלגה יצחק הרצוג לדחות את הפריימריז לראשות המפלגה ליולי 2017. 



על פי חוקת המפלגה הפריימריז היו אמורים להתקיים עד ה- 19 למאי 2016. בצמרת המפלגה ניטש ויכוח נוקב בין חברת הכנסת שלי יחימוביץ' שרצתה לקיים את הפריימריז עד סוף השנה, לבין היו"ר הרצוג שביקש לקיים אותם מאוחר ככל האפשר, לקראת סוף שנת 2017. מקורביו אומרים כי ההצעה שהוא יביא לקיים את הפריימריז ביולי 2017 היא בעצם פשרה.
 
בהודעה שפרסמה היום המפלגה נכתב כי: "מזכירות לשכת מפלגת העבודה התכנסה היום בצהריים והחליטה לאמץ את הצעת יו"ר המפלגה ח"כ יצחק הרצוג ומזכ"ל המפלגה ח"כ חיליק בר לקיים את וועידת המפלגה ביום א' ה- 31.7.16". 

עוד נאמר בהודעה כי ועידת המפלגה שתתכנס תקבע תהליכי בחירות פנימיים למוסדות המפלגה ותפקידים בה. בועידה תעלה הצעת יו"ר ומזכ"ל המפלגה שאושרה על ידי מזכירות הלשכה פה אחד, ללא מתנגדים או נמנעים, לקיום הפריימריז לראשות בחודש יולי 2017 (שנה מתאריך הוועידה) ולתפקיד מזכ"ל המפלגה בחודש דצמבר 2016.
"הרצוג ובר הבהירו כי הם סומכים לחלוטין על ועידת המפלגה ומאמינים כי היא הריבון המייצג את כלל חברות וחברי המפלגה וצריכה להכריע בכל הנושאים הפנימיים", כתבו הרצוג ובר בהודעה. השניים טוענים כי הם מעריכים שההצעה צפויה לזכות ברוב גדול בוועידה, כיוון שיש לה תמיכה ברורה של מרבית חברות וחברי הכנסת, כמו גם גורמים מרכזיים רבים בתוך מפלגת העבודה.
הרצוג ובר אמרו כי "רבים מחברות וחברי המפלגה מעדיפים לאפשר למפלגה תהליך של התחדשות ובנייה על מנת ליצור יציבות והמשכיות של הליכי חיזוק המפלגה מול האתגרים הלאומיים וכדי שהמפלגה לא תיגרר שוב לבוץ העיסוק הפנימי, הפלגנות והמריבות האישיות. נעמיד בפני הוועידה את הצעתנו לקיים בחירות ליו"ר ביולי 2017 כך שיתאפשר גם זמן סביר להיערכות לכל מי שיחפוץ להתמודד מבפנים ומבחוץ".
בפריימריז עשויים להתמודד מול הרצוג ח"כ שלי יחימוביץ, ח"כ עמיר פרץ, ח"כ אראל מרגלית וגם – ראש עירית תל אביב יפו, רון חולדאי. 
 

"אי אפשר לחכות יותר - צריך להעמיד אלטרנטיבה לנתניהו" 

ח"כ יחימוביץ', שהודיעה לא אחת כי היא שוקלת בחיוב להתמודד על ראשות המפלגה אך טרם הצהירה על כך רשמית, עדיין לא פרסמה את תגובתה להחלטה. עם זאת, מקורבה ד״ר עופר קורנפלד, חבר מזכירות לשכת העבודה, פרסם הודעה חריפה בה אמר כי: ״הצעת הרצוג לקיום פריימריז בעוד שנה לא התקבלה פה אחד. אני מתנגד בחריפות להצעה וסבור שהארכת כהונה מלאכותית ליו"ר מפלגה שתחת ידיו המפלגה מתפוררת ומתרסקת מסכנת את עצם קיומה של המפלגה". 
"הארכת כהונה מלאכותית מעבר למועד החוקי, בידי ועידה, גוזלת את זכותם הבסיסית של עשרות אלפי מתפקדים לבחור את היו״ר והופכת מפלגה דמוקרטית לדיקטטורה. את הבחירות ליו"ר יש לקיים כחוק ובהקדם ולא לדחותן יותר רק משום שהרצוג פוחד להתמודד״, הוסיף קורנפלד.
ההחלטה היום עוררה תסיסה בקרב תומכי יחימוביץ. יא יא פינק, היועץ הפוליטי הבכיר של ח"כ יחימוביץ, שלח היום הודעה לפעילים בה כתב: "בזה היו"ר מתעסק שעתיים לפני המצעד הכי חשוב שהיה כאן. כמובן שלא ניתן לזה לעבור בשקט. יוקם מטה שבוע הבא והוועידה הזאת לא תעבור בשלום".
ח"כ עמיר פרץ עמיר, המתכוון להתמודד על ראשות המפלגה מול הרצוג אמר בעקבות ההחלטה מהיום: "אני רוצה לנצח את הליכוד והימין הקיצוני. לנצח בקרבות על תאריכים פחות מעניין אותי. נכבד את החלטות הועידה". 
מעבר לכך הוסיף ח"כ פרץ כי הוא ערוך להתמודד בכל תאריך שייקבע על ידי הועידה. לדבריו, בחודשים האחרונים הוא זוכה לתמיכה חסרת תקדים בתוך המפלגה, לצד גל הצטרפות של חברים חדשים מחוץ לה - כך שהוא בטוח ביכולתו לנצח. "ההתמודדות שלי נשקלת ברצינות ואני אעדכן רשמית כאשר תתקבל ההחלטה", אמר.
ח"כ אראל מרגלית התייחס גם הוא להחלטה ואמר: ״אי אפשר לחכות יותר. הפריימריז צריכים להתקיים מיידית, על מנת להציג אלטרנטיבה לראש הממשלה המסית, המדיח והמסוכן של ישראל. בכוונתי לפעול בכל הכלים העומדים לרשותי על מנת להביא לכך".
מלשכתו של ראש עירית תל אביב חולדאי לא נמסרה תגובה.