סידורי אבטחה חמורים יונהגו ביום ראשון הקרוב במהלך ועידת מפלגת העבודה שתתכנס בתל אביב. במפלגה חוששים מגורמים שונים שינסו לפוצץ את הועידה על רקע המחלוקת הקשה סביב יוזמת היו"ר הרצוג לדחות את הפריימריז לראשות העבודה בשנה. בדף הנחיות שפורסם היום (חמישי) באתר המפלגה נכתב כי על צירי הוועידה להקדים את בואם מפאת סידורי האבטחה הקפדניים.



על פי הוראת המשטרה לא תתאפשר כניסה עם נשק אישי. בכניסה לאולם הוועידה תתבצע בדיקה קפדנית ע"פ הנחיות גורמי הביטחון - לא תותר הכנסת חומרי תעמולה מכל סוג שהוא לרבות, שלטים, סטיקרים, חלוקת פלייארים וכל חומר אחר מסוג זה באולם הדיונים וגם מחוצה לו.



המאבטחים שנשכרו לקראת האירוע הונחו להוציא מיד כל גורם שינסה להפריע למהלך התקין של הוועידה. כניסה לאולם הדיונים תתבצע באמצעות צמיד זיהוי אישי וכרטיס ציר שיתקבלו בעמדות הזיהוי והרישום.



הוועידה תתבקש להצביע על הצעת החלטה של היו"ר הרצוג ושל המזכ"ל חיליק בר לדחות ליולי 2017 את הבחירות לראשות התנועה. ההחלטה מעוררת תרעומת רבה וחברי הכנסת אראל מרגלית, שלי יחימוביץ ועמר בר לב אף עתרו למוסד לברור עתירות של המפלגה בדרישה לאפשר קיום הצבעה חשאית ביום ראשון, בתקווה שכך יוכלו לגייס רוב נגד יוזמת היושב ראש.



הרצוג מתנגד להצבעה חשאית והיועץ המשפטי של המפלגה אף העביר חוות דעת ברוח זאת למוסד לברורות. נודע כי העותרים שוקלים לפנות לבית המשפט המחוזי בדרישה להוציא צו ביניים שיאסור על קיום הועידה אם הבקשה להצבעה חשאית תדחה.



גורמים שונים בתוך המפלגה נערכים "לתת קרב" להרצוג ולח"כ בר והבטיחו כי "הוועידה לא תעבור בשקט". בשל החשש מפני פיצוץ, יינקטו כאמור אמצעי ביטחון חמורים.