בית הדין של מפלגת העבודה קבע היום (שישי), כי ההצבעה לדחיית הפריימריז לראשות התנועה תערך בהצבעה חשאית, אם 10% מהנוכחים בוועידה יתמכו בכך. בכך המוסד לבוררות עתירות, הגוף המשמש כבית הדין של התנועה קיבל את עתירתם של חברי הכנסת אראל מרגלית, שלי יחימוביץ' ועמר בר-לב, שלושתם חברי המפלגה. העתירה הוגשה ע"י עורך דין איתן הברמן שטען בשם חברי הכנסת העותרים כי מאחר וההצעה שיושב ראש המפלגה, יצחק הרצוג מעלה להצבעה תביא, אם תתקבל, להארכת כהונתו בשנה, מדובר בהצבעה בעלת אופי אישי וחוקת המפלגה קובעת כי הצבעות בנושאים אישיים הן חשאיות. 

בחוות דעת נגדית, שהגיש הרצוג באמצעות היועץ המשפטי של התנועה, עו"ד ערן מרינברג, נטען כי אין לקבל את העתירה מכיוון שלא מדובר כלל בנושא אישי, שכן ההחלטה שתובא לוועידה ביום ראשון הקרוב עוסקת במתווה שלם הנוגע לכלל מוסדות המפלגה, ועל כן יש לקיים הצבעה גלויה כפי שנעשה בעבר. בזכות יחסי הכוחות בוועידה מובטחת "על הנייר" תמיכה של מרבית מצירי הועידה בהצעתו של הרצוג, הנתמך על ידי יושב ראש ההסתדרות, אבי ניסקורן. יריביו סבורים כי בהצבעה חשאית יגברו סיכוייהם להפתיע ולהשיג רוב נגד ההצעה וכי החלטת המוסד לבוררות פותחת את המשחק מחדש.
 
בהחלטת המוסד לבוררות נאמר כי "מייסדי תנועת העבודה ייחסו לחוקה חשיבות רבה שכן היא נתנה ביטוי להשקפת עולמם וערכי הדמוקרטיה. הם קיוו שהחוקה תהיה המצפן והדרך של מפלגת העבודה. לצערי עם השנים הפכה החוקה להמלצה בלבד" עוד נכתב בהחלטה כי מדובר ב"עקיפת החוקה בדרך חוקית" ומאחר וייתכן שבהחלטת הדחייה של הפריימריז יש פן אישי ומאחר ש"הצבעה חשאית היא בסיס לדמוקרטיה וכאשר יש ספק אם הנושא ראוי להצבעה גלויה או חשאית, ההצבעה החשאית עדיפה". לפיכך נקבע כי הוועידה שתתכנס ביום ראשון בבית החייל בתל אביב תדון בסעיף ראשון האם לקיים את ההצבעה באופן חשאי. אם 10% מהחברים ירצו בכך הצבעה תהיה חשאית.

ניצחון לאראל מרגלית ולאופוזיציה במפלגה

בתגובה שלח הרצוג מסרון לחברי הועידה בוא אמר כי הוא "שמח שגם המוסד לבירור עתירות קבע כי הוועידה היא הריבון במפלגת העבודה ולא נענה לדרישה להתאים את הדמוקרטיה לצרכים אינטרסנטיים של גורמים הרואים בצירי הועידה הנבחרים כעסקנים נחותים שדעתם אינה ראויה, סיכמתי עם מזכ"ל המפלגה ח"כ בר שניערך לאפשרות של הצבעה חשאית לפי החלטת הוועידה עצמה ולא אף גורם אחר המנסה לכפות עליה החלטות. אנו מביאים לועידה הצעה שלמה ודמוקרטית שתזכה לרוב מובהק". גורמים במפלגת העבודה אמרו כי החלטה היא הישג גדול לח"כ אראל מרגלית שהוביל את העתירה. מרגלית עצמו אמר: "החלטה נכונה שתאפשר לחברי הועידה לקבל את ההחלטה הנכונה. דמוקרטיה בתוכנו היא הבסיס לחזרתנו לשלטון".
הכוונה של יו"ר המפלגה הרצוג לדחות את הבחירות לראשות התנועה בשנה גררה ביקורת נוקבת בשורות המפלגה ובקרב הפעילים שורר מתח רב לקראת הועידה ביום ראשון. כדי למנוע הפרעות או נסינות לפוצץ את הועידה הוחלט על שורה של אמצעי אבטחה חמורים.