"נתניהו רוצה להיות פידל קסטרו ישראלי עם תקשורת כפופה, מושפלת, שפוטה.", כך אמר היום (שלישי) יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני בכנסת. הרצוג התייחס לדבריו של שר האוצר משה כחלון שקרא לממשלה לצאת לחופשה ואמר: "האופוזיציה אף פעם לא מסכימה או נותנת גיבוי לממשלה. הפעם יש הבנה ויש קונצנזוס. חופשה או אשפוז ולא משנה הסדר...".



הרצוג הוסיף: "מה הטעם בתאגיד שידור אם אנחנו לא שולטים עליו? "התקשורת חופשית מידיי", אלה הדברים שאמרו השרה מירי רגב ויו"ר הקואליציה דוד ביטן בימים האחרונים. אלה לא פליטות פה ולא טעות. ככה חושב נתניהו. זה בדיוק מה שהוא מצפה מהם להגיד. נתניהו מנסה להפוך לפידל קסטרו ישראלי. הוא רוצה להקים כאן מערכת תקשורת כפופה, מושפלת, שפוטה".



"נתניהו רוצה להפוך את ידיעות אחרונות לידיעות נתניהו, להפוך את גלי צה"ל לגלי נתניהו ולהפוך את חברות החדשות בטלוויזיה לחדשות לשכת נתניהו והכל כדי להעביר את ישראל למשטר מלוכני שבו ראשי זרועות הביטחון יעברו מבחן נאמנות למלך ולמקורביו וראשי מערכת המשפט יתחייבו לפסוק דין לפי דרישה". עוד אמר הרצוג: "התקשורת החופשית וחירות הביטוי הם יסודות חזקים יותר, חשובים ועמוקים יותר מהגחמות הפוליטיות של נתניהו ורגב וביטן. וכמו שהצלחנו לעצור את ההתפרעות שלהם בוועדת כספים לפני שבוע אנחנו נעצור את המלחמה שלהם נגד הדמוקרטיה הישראלית".



כזכור, ח"כ ביטן יזם הצעת חוק לביטול חוק תאגיד השידור הציבורי. לדבריו, "לא צריך לדחות את עליית השידור, אפשר לבטל את התאגיד ולהישאר עם רשות השידור הקיימת ולהגיע לאותה תוצאה". לטענתו של יו"ר הקואליציה, "המשך קידומו של התאגיד יעלה למשלם המסים הרבה יותר מאשר שימוש ברשות השידור הקיימת". הוא הסביר כי מאחר ואגרת הטלוויזיה בוטלה ורשות השידור החלה בתהליך התייעלות פנימית, אין עוד טעם בקידום תאגיד השידור החדש. יצוין כי ח"כ ביטן טרם ניסח את הצעת החוק, והוא מתכוון לעשות זאת רק בחודש אוקטובר, עם שובה של הכנסת מפגרת הקיץ. נראה כי סיכוייה של ההצעה החדשה קלושים לנוכח ההתנגדות העזה לעצם הרעיון בסיעת כולנו.