ראש הממשלה נתניהו החליט להדיח את חבר הכנסת אורן חזן מ"הליכוד" מהוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, לאור תמיכתו בהקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקירת מבצע "צוק איתן". בראיון לניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" הגיב ח"כ חזן: "ראש הממשלה מאוד מחמיא לי. הוא חושש ממני. זה לא חדש לי. לא פעם ראשונה שמנסים לסתום לי את הפה. בכל פעם שהיו כישלונות ב'ליכוד', שהיה מי ששגה, שרצו להסית את השיח הציבורי, אמרו את השם שלי והצמידו כותרת. אני מדבר על צמרת ב'ליכוד' וראש הממשלה. ב'ליכוד' נפוץ האקט של עריפת ראשים, ברגע שמישהו מעיז לדבר, להביע עמדה עצמאית, לבטא את עמדתו של הבוחר והמתפקד ה'ליכודי', אז הוא חוטף. ראינו את זה עם גדעון סער, כחלון, גלעד ארדן וכץ, שנלקח לו תיק כשהעז לדבר ולהצביע בקדנציה הקודמת, או דני דנון, שכאשר העז להצביע על מחדל המנהרות ב'צוק איתן' פוטר מתפקיד סגן שר הביטחון. בשנים האחרונות, מנהיגים ב'ליכוד' שמעזים לבטא את עמדתם, מוצאים את עצמם זזים, מוזזים או ראשם מורד".




האם ראש הממשלה נתניהו מנהל נגדך מלחמה, הכוללת עריפת ראשים וסתימת פיות? 
"אני אומר את זה בצורה ברורה", השיב ח"כ חזן, "מספיק להסתגל על הנתונים ולהבין שזאת המציאות. אבל זה לא אישי. אלא שהסיפור שלי אתמול הוא לא הסיפור של ועדת החקירה והוועדה לביקורת המדינה, כי אם בכלל זה יקרה, אז רק בעוד מספר חודשים ועמדתי בנושא ברורה מהשבוע שעבר, אז מה קרה שפתאום אתמול זה צץ? והרי לקואליציה יש רוב מוחלט בוועדה, אז גם אם אני אצביע בעד וועדת חקירה, עדיין לקואליציה יש רוב, כך שההצבעה שלי לא רלוונטית. הסיפור האמיתי הוא שאני אתמול, בוועדת הכלכלה, אמרתי והבעתי את עמדתי, שאני לא אתן יד לתקשורת מטעם, לתקשורת מוטה. אף אחד לא יכול לחשוד בי שיש בי איזו חיבה מיוחדת או אהבה לתקשורת. אני ספגתי ממנה יותר מכולם ולרוב גם שקרים והכפשות. אבל ההבדל הגדול והמהותי ביותר בין הדמוקרטיה של מדינת ישראל לבין צפון קוריאה, למשל, זו תקשורת חופשית".



"מנהיגות לא יכולה לגמגם ולשנות את דעתה כל דקה, מנהיגות צריכה להיות עקבית", טען ח"כ חזן. "'הליכוד' העביר חוק' מדהים שבזכותו בוטלה אגרת הטלוויזיה. 'הליכוד' וראש הממשלה עושים גם דברים יפים, לפעמים הדרך היא קצת עקומה. כל השיח שמתעסק באורן חזן בוועדה לביקורת המדינה, במקום להתעסק בבלוף של תאגיד השידור הציבורי, במקום להתעסק במאות העובדים שנתנו את מיטב שנותיהם לשידור הציבורי וכיום נזרקים לכלבים, זה בדיוק אותו מסך ערפל שמנסים להעביר על כולם, ואת הדבר הזה אני חשפתי אתמול. יש לי מחלוקת ברורה על דברים שהיו טעויות וכישלונות בעבר. לא פחדתי להתבטא נגד מדיניות ביטחון כושלת ומדיניות הקפאה רופסת, שבגינה ראינו שבוגי יעלון, שר הביטחון לשעבר, הוזז על ידי אותו ראש ממשלה מתפקידו. אם אני רואה עוולות אני אגיד אותן".



משעל שאל על התפקדות הראפר "הצל" ל"ליכוד" אותה ארגן ח"כ חזן, שהסביר: "שמו יואב אליאסי, הוא אמן, ראפר. אני מוביל מהלך שבו אפקוד רבים שמובילי דעת קהל, אמנים, שחקנים, שיבואו ויתפקדו ל'ליכוד'. המהלך הזה נועד לחזק את 'הליכוד' שיגדל מ-30 מנדטים ליותר. במפלגה שבה יש קיצון אחד שמדבר על 'שתי מדינות לשני עמים' צריך גם שיהיה קיצון שלא מוכן לדבר על זה בכלל".

"משעל על הבוקר", כל יום ב-9:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו