יו”ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, (הליכוד) פעל השבוע להדחתו של חבר מפלגתו, ח”כ אורן חזן, מהוועדה לביקורת המדינה, על רקע תמיכתו האפשרית של חזן בהקמת ועידת חקירה ממלכתית למבצע צוק איתן, שממנה חושש ראש הממשלה בנימין נתניהו. האווירה בין השניים עכורה כבר תקופה ארוכה, לאחר שביטן דאג עוד קודם לכן להדיח את חזן ממרבית הוועדות שבהן כיהן. במוצאי שבת ימצאו השניים את עצמם טסים יחדיו במשלחת של ח”כים לדרום אמריקה, ובליכוד הביעו חשש שהמתיחות בין חזן לביטן תשבש את הביקור ותגרום למריבות בלתי פוסקות בין השניים.



כזכור, חזן התעמת בחודשים האחרונים פעמים רבות עם יו”ר הקואליציה, בין היתר על רקע העובדה כי לא קיבל תפקיד של יו”ר ועדה בסבב מינויים שנערך בסיעה, והודח למעשה מתפקיד סגן יו”ר הכנסת. גורם המקורב לראש המשלחת, ח"כ נאוה בוקר (הליכוד), אמר: “מדובר בטיסה ממושכת: חמש שעות למדריד, עשר שעות לארגנטינה ומשם עוד כמה שעות לפרגוואי. איך הם יסתדרו ביחד כל הדרך?”.



ח”כ חמד עמאר (ישראל ביתנו), שיטוס גם הוא במשלחת והנו מומחה בעל מוניטין לקרב מגע וקראטה, הבטיח לחצוץ בין השניים בשעת הצורך. ח”כ חזן אמר כי אין שום סיבה לדאגה מאחר שהוא מגיע במצב רוח טוב, והבטיח שיהיו הרבה צחוקים בדרך.