הכנסת אישרה לפנות בוקר (חמישי) בקריאה שנייה ושלישית את דחיית שידורי תאגיד השידור הציבורי ל-30 באפריל 2017, אם אפשרות ששר התקשורת בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון יוכלו להקדים את פתיחת השידורים לחודש ינואר, אם הוא יהיה מוכן. 41 חברי כנסת תמכו בהצעה, שלושה התנגדו, שישה נמנעו ונוכח אחד לא הצביע.



על פי החוק, הנהלת התאגיד תפעל מירושלים כבר החל מינואר. ב-1 ביולי 2017 יהיה מעבר של רוב עובדים לבניין הקבע ועד 1 ביוני 2018 כל עובדי התאגיד, למעט יחידות שוליות, יעברו למשכנם הקבוע בירושלים. 



שר האוצר, באישור ועדת הכלכלה, יהיה רשאי להורות על עיכוב תשלומים המועברים לתאגיד. הסכומים ששר האוצר יהיה ראשי להטיל בשל כל עיכוב בהליך המעבר לירושלים יהיה: בעד חודש ראשון של עיכוב 2 מיליון שקלים ובכל חודש נוסף של עיכוב במעבר לירושלים הסכום יעלה ב-2 מיליון שקלים נוספים עד למקסימום של 10 מיליון שקלים והסכומים יהיו מצטברים. עוד נקבע כי התאגיד ידווח לוועדת הכלכלה על ההתקדמות במעבר לירושלים אחת לחודשיים, החל מינואר 2017.



ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני), שהצעת החוק הפרטית שלו הוצמדה להצעת החוק הממשלתית אמר כי "חייבים לבקש סליחה מאלפי עובדים שעבדו שם לאורך השנים, שפעלו מתוך אמונה ושליחות והם משלמים עכשיו מחיר כבד של שחיתות שפשתה בארגון הזה. אני מקווה שהממשיכים והנשארים יפיחו בו את הרוח הישראלית הישרה והאמינה. חבריי ואני בכנסת נמשיך לתמוך בהם".



ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) אמרה כי "התאגיד צריך היה להתחיל את פעולתו בחודש הבא".



ח"כ אילן גילאון (מרצ) אמר כי הוא "מבקש סליחה ומחילה מהמאפרות, הצלמים והעורכים, נערת המים והמגישים שנשארו ברשות הישנה ואלה שהתקבלו לתאגיד החדש ולא התחילו עבודתם. סליחה מהיוצרים אחרי חמישה עיכובים. היתה פה ציניות, חוסר התחשבות וחוסר כבוד. סליחה מהשידור הציבורי שלא יושלם עד שההתערבויות הפוליטיות יסתיימו".



"מה מקולקל בערוץ הכנסת?"


אתמול אושרה הצעת חוק ערוץ הכנסת, שהוכנה על ידי ועדת הכנסת בראשות ח”כ יואב קיש (הליכוד) והסתמכה על המלצות ועדה ציבורית, אושרה בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 40 תומכים מול 33 מתנגדים ונמנע אחד. באופוזיציה האשימו כי החוק החדש נועד לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להשתלט על הערוץ באמצעות מקורבים, וטענו כי אחד הסעיפים בחוק, הפותח את ההתמודדות על המכרז להפעלתו גם בפני תאגידים עסקיים שאינם גופי שידור, הוא פתח לשחיתות. סעיף נוסף, שרוכך אומנם, קובע כי השידור לא יכלול פגיעה חמורה בכבוד הכנסת, אלא אם כן התוכן הוא בעל ערך חדשותי או חינוכי המצדיק את שידורו, ובלבד שהפגיעה אינה במידה העולה על הנדרש.



ח”כ דב חנין (הרשימה המשותפת) שאל: “מה מקולקל בערוץ הכנסת שכל כך דחוף כאן לתקן? התשובה פשוטה: גם החוק הזה הוא חלק מאובססיית התקשורת של נתניהו, חלק מהמתקפה על המרחב הדמוקרטי בדרך למשטר של קיסרות”.



גם ח”כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) תקפה את החוק החדש ואמרה כי הוא נועד לפגוע בחופש הביטוי ולסייע לנתניהו להשתלט על הערוץ. ח”כ קיש דחה את הטענות ואמר כי התחרות החופשית על הפעלת הערוץ תישמר.