בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יאיר נתניהו, צפוי להיקרא בקרוב למתן עדות בנוגע לבדיקה החסויה שמתקיימת בימים אלה בעניינו של ראש הממשלה, כך דווח הערב (שלישי) בחדשות ערוץ 10. חשוב להדגיש כי מדובר במתן עדות ולא בחקירה באזהרה. גורמים מסרו לערוץ 10 כי העדות של יאיר נתניהו תבהיר מספר סוגיות שעלו בחקירה והיא צפויה לשפוך אור על הבדיקות שקשורות לראש הממשלה. עוד נמסר כי בהמשך, הציבור יקבל פרטים נוספים על החקירה. 



גורמים בפרקליטות אישרו לפני כחודש ל"מעריב-אונליין" כי חקירה גדולה ומורכבת בחשד לביצוע עבירות פליליות מתנהלת בתקופה האחרונה נגד נתניהו. לפי הגורמים, מדובר בחקירה חדשה, שאינה עוסקת בפרשות האחרונות ששמו של נתניהו נקשר בהן - ביביטורס והמיליונר ארנו מימרן. החקירה נשמרת בסוד וידועה רק לנוגעים לה, ומעסיקה את צמרת המשטרה והפרקליטות ואת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. כפי שחשף לראשונה העיתונאי רביב דרוקר ב"דה מרקר", הפרשה "תתפוצץ בקרוב" ו"ראשי המערכת הפוליטית כבר עסוקים בתרחישים". 



בתוך כך, במהלך הבוקר פורסם לראשונה ב"מעריב-השבוע" כי ח"כ דוד אמסלם (ליכוד) יוזם הצעת חוק שמטרתה לאסור חקירה של ראש הממשלה מכהן בגין עבירות קלות. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לא תיפתח חקירה פלילית נגד ראש ממשלה בעבירה שדינה עד שישה חודשי מאסר". עוד נכתב בהצעת החוק: "תקופת כהונתו של ראש הממשלה לא תבוא במניין תקופת ההתיישנות לעניין העבירה", כלומר, יהיה אפשר לחקור אותו מיד בתום הקדנציה.



ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם



"רה"מ לא יכול להתעסק בחקירות"

הנימוק שסיפק ח"כ אמסלם להצעה היא: "ראש ממשלה בישראל הוא התפקיד החשוב ביותר, אי אפשר להעסיק אותו כמעט בכל יום בחקירות". לדבריו, "אני לא מכיר מדינה דמוקרטית אחת בעולם שראש הממשלה שלה מככב בתדירות כזו בענייני חקירות ופרשיות שונות ומשונות. אף אחד לא באמת מאמין שבכל העולם יש צדקנים ורק בישראל יש גנבים. ב־30 השנים האחרונות לא היה ראש ממשלה אחד שלא היה עסוק בחקירות: רבין ופרשת הדולרים של רעייתו, ברק והעמותות, שרון והאי היווני, אולמרט והנסיעות, נתניהו והמתנות, הבקבוקים ועוד. כדי להימנע מכך, בהצעת החוק שלי מוצע כי לא תיפתח חקירה פלילית נגד ראש ממשלה בעבירה שדינה עד שישה חודשי מאסר".


מהליכוד נמסר מאוחר יותר במהלך הערב כי "הצעת החוק שיזם ח"כ אמסלם לא תואמה עם ראש הממשלה ונעשתה ללא ידיעתו. מה גם שכל חקיקה באשר היא איננה רטרואקטיבית וברור מאליו שהדברים לא חלים על בדיקות שכבר מתקיימות". 

ח"כ דוד אמסלם. צילום: פלאש 90