יושב ראש ועדת הפנים של הכנסת, חבר הכנסת דוד אמסלם מ"הליכוד", הוסיף להצעת החוק שלו, לפיה ראשי ממשלה לא יחקרו בזמן כהונתם על עבירות קלות, סעיף לפיו לא יחקרו גם על חשדות לשוחד. "צריך להמתין עם חקירת עבירות 'צווארון לבן' של ראש ממשלה בישראל, כולל שוחד", אמר לניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". "אני לא שייך לצוות ולמעגל של ראש הממשלה, אני לא חלק מלהקת המעודדות. אני לא מתייעץ עם נתניהו, הוא לא דיבר איתי, לא שאלתי אותו, לא שואל אותו, הוא לא שאל אותי ולא התקשר אלי, אני לא בקטע הזה בכלל. אני מאמין שזה טוב לעם ישראל והגשתי כבר 20 הצעות חוק שאני מאמין בהן. אם תוריד מהנוסחה את נתניהו, אז רוב האנשים יגידו שזו הצעה הגיונית. ובעקבות ההצעה שהצעתי, אני מבין כמה השמאל שונא את נתניהו, לא ידעתי מה עוצמת השנאה. הם מוכנים לזרוק רעיון טוב, העיקר שלא יהיה נתניהו".



לדבריו השיב חבר הכנסת מיקי רוזנטל מ"המחנה הציוני": "זה כל כך מטופש. ראשית, אין חקיקה רטרואקטיבית בישראל, כך שאם נתניהו יואשם עכשיו זה לא יחול על המקרה הזה. שנית, זה חוק שלא יהיה, לא יעבור. חוץ מפרובוקציה והתחנפות לראש הממשלה, אין בו שום דבר. זה ברור לכל האנשים הרציניים במשרדי המשפטים, ראש הממשלה, והיועץ המשפטי לממשלה. הרי אי אפשר יהיה להפוך את לשכת ראש הממשלה לעיר מקלט למושחתים, וזו מהותה של הצעת החוק. שאם ראש הממשלה יקבל שוחד ב-20 מיליון שקל וזה ייוודע לכולם, אנחנו נחכה שלוש שנים, אולי שבע שנים, עד שיחקרו אותו. נו, באמת. תחשוב רגע בהיגיון, זה הרי לא יכול לקרות".

"אני לא התכוונתי לנתניהו, שנמצא בחקירה, בבדיקה", הדגיש ח"כ אמסלם, "זה לא קשור אליו, עד שנחוקק את החוק. לכן, מה הקשר להתחנף, לא להתחנף, לדעתי אני בכלל מרע לנתניהו בהצעה הזאת, שאם היא לא תעבור, זה לא בגלל האופוזיציה. הבעיה שלי היא שגם בקואליציה יש אנשים שרוצים שנתניהו ילך הביתה".

אז אתה כן מנסה להציל את נתניהו
אמסלם: "החוק הזה הוא לא רלוונטי לנתניהו בחקירה הזאת, אבל אני מבין את המוטיבציות, עכשיו אני רואה אותן. אני הבאתי רעיון טוב, אפשר להתווכח איתו. עכשיו אני מבין שהסיפור הוא נתניהו, לא החוק".

"כל הדברים שח"כ רוזנטל אומר זו דמגוגיה", המשיך ח"כ אמסלם, "הרי כל ראשי הממשלה שנחקרו, הם לא נחקרו על מה שקרה בשנתיים-שלוש האחרונות, כשהם בראשות הממשלה, אלא זה היה על העבר. גם ראש ממשלה לא נשאר בישראל איזה 30 שנה רצוף. ונניח שאני נמצא בתפקיד, שאי אפשר לחקור אותי בתפקיד, אז בגלל זה אני אגנוב, גם אם אני יודע שכאשר אסיים אותו יקראו לי? מה הצחוק, הבדיחה הזאת, עזוב אותך. יש לנו פה מדינה לנהל וכרגע המדינה לא מתנהלת הרבה מאוד שנים, כי ראש הממשלה באופן סדרתי... החוק יחזק את המשילות בישראל. המצב הזה קיים גם בצרפת".

ח"כ רוזנטל הגיב: "אם היו רוצים מנהל תקין היו מחוקקים חוק להגבלת זמן הכהונה של ראש הממשלה, אבל ממשל תקין כמובן לא רלוונטי לאנשי 'הליכוד', שמחפשים להציל את נתניהו. יש מעט מדינות בהן זה מקובל, למשל צרפת ואיטליה, ובאיטליה שוקלים לבטל את זה. אבל שם יש בחירה ישירה לתפקיד הנשיא, ולכן אם הוא תחת חקירות אי אפשר להחליף אותו, צריך לעשות בחירות חדשות. בישראל לא בוחרים ראש ממשלה, אין בחירה ישירה, בוחרים מפלגה. אם מתברר שראש הממשלה הוא גנב או נוכל, אז השני במפלגה שלו מקבל את ראשות הממשלה. הדבר הכי חמור הוא שמנסים ליצור פה אנשים שהם מעל החוק. בהתחלה ראש הממשלה, אחר כך אולי ראשי ערים ואולי חברי כנסת. זה מהלך דיקטטורי, מגעיל, דוחה, טיפשי, ולשמחתי הוא כמובן לא יעבור, ובעיקר הוא מעודד שחיתות. הוא נותן לגיטימציה לשחיתות, איפה נשמע דבר כזה".

"ראש הממשלה לא יהיה מעל החוק, כי אנחנו מתקנים את החוק, אז הוא יעבוד לפי החוק", ענה לו ח"כ אמסלם. "רוזנטל הוא אחד הצדקנים הגדולים בכנסת. זו הפרנסה שלו, זה הטיקט שלו, זה התפקיד שלו, לכל דבר הוא מתנגד, בכל דבר הוא הצדיק הגדול. ראיתי מישהו עם שתי כנפיים ו'בייגל'ה', אני אשלח אותו לרוזנטל שירכיב לו את הכנפיים. הוא כל הזמן אומר 'הליכודניקים העסקנים', הוא הצדיק אנחנו 'העסקנים', כל היום אנחנו 'עסקנים'. הוא בכלל מאור הגולה, אחד המתנשאים הגדולים שאני מכיר בכנסת. הוא משחק אותה כאילו הוא הצדיק, האדמו"ר".

ח"כ רוזנטל השיב: "צר לי שזו רמת הטיעונים. אני גאה בפעילות שלי למען טוהר המדידות במדינת ישראל. אני לא מתבייש בזה. אתה מעודד שחיתות ואני נגד שחיתות. אנשים כמוך, מה לעשות, מעודדים שחיתות. הלוואי שהייתם קצת נאבקים בשחיתות, הייתה פחות שחיתות במדינה הזו".
 
"משעל על הוקר", כל יום ב-9:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"
עריכת תוכן 103FM: אסף נבו