נמשכת הסערה סביב הצעת החוק של ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) להעניק חסינות לראש ממשלה מפני חקירה בעבירות פליליות של טוהר המידות, שוחד ועבירות קלות במהלך כהונתו, הצעה שנחשפה לראשונה ב"מעריב־השבוע".אתמול תקף ח"כ אמסלם את מפלגת כולנו, השותפה הקואליציונית, על תגובות שהשמיעה נגד הצעת החוק. "על ראש הגנב בוער הכובע", אמר, "ראיתי את תגובת כולנו, אני מניח שיש להם אינטרסים אחרים, וזה לא בדיוק האינטרס של טובת המדינה. אחד האינטרסים שלהם זה להפיל את נתניהו".



"את ההתנגדות של האופוזיציה אני יכול להבין", הוסיף, "הם תמיד יהיו נגד כל דבר שיציעו בליכוד - טוב, רע, לא משנה. אבל בקואליציה, היחידים שהתבטאו נגד הצעת החוק שלי הם כולנו, וכנראה הם רוצים בהפלתו של נתניהו". בתגובה אמר יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן: "רק אתמול דווח כי בפגישת תדרוך של נתניהו עם קבוצה של כתבים הוא שיבח את היחסים שלו עם שר האוצר משה כחלון. השניים עובדים צמוד ותוך שיתוף פעולה ואמון מלא, לכן אני לא יודע על מה הדברים של ח"כ אמסלם מתבססים". אשר להצעת החוק של ח"כ אמסלם אמר יו"ר סיעת כולנו: "אנחנו עסוקים עכשיו בהעברת תקציב טוב לעם ישראל. רק לאחר מכן נוכל להתפנות לדון בכל מיני הצעות שספק בכלל אם יעברו בכנסת".



יו''ר סיעת כולנו, ח''כ רועי פולקמן. צילום: יח''צ
יו''ר סיעת כולנו, ח''כ רועי פולקמן. צילום: יח''צ



אתמול יצא יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, ח"כ יצחק וקנין (ש"ס), נגד הצעת החוק של ח"כ אמסלם ואמר: "עם כל הידידות שלי לאמסלם, הצעת חוק כזאת לא יכולה לעבור בכנסת". וקנין הוסיף: "בוא נגיד שאני הולך עם הראש שלו ותומך בכך שראש ממשלה לא ייחקר וייבדק בתקופת כהונתו. אבל איך אפשר לקבוע על מה ייחקר ועל מה לא? מי יקבע איזו עבירה כן תיחקר ואיזו לא? איך נחליט איפה עובר הגבול? זה תחום צר ואפור שלעולם לא נוכל להגדיר אותו".



עוד אומר ח"כ וקנין: "אם אתה בא ומציע לתת חסינות כזאת לראש הממשלה, מדוע לא לתת אותה גם לנשיא המדינה, לחברי כנסת, לרבנים הראשיים, לראשי ערים ולאישי ציבור אחרים? איפה כאן השוויון בפני החוק? נראה לי שח"כ אמסלם מותח כאן את החבל קצת יותר מדי".



זאת ועוד, ראש הממשלה בוחן הצעת חוק חדשה שמטרתה הגנה על הפרטיות, באמצעות איסור על הקלטת שיחות בין שני אנשים, אלא אם כן המוקלט נתן לכך אישור. ההצעה, שפורסמה לראשונה בחדשות ערוץ 10, באה לתקן את המצב כיום, שבו החוק מאפשר הקלטת שיחות ללא הסכמת הצד השני. אם החוק יאושר, הוא יכול להקשות את עבודת העיתונאים, הנסמכים על כלי זה בעבודתם. מלשכת ראש הממשלה אמרו שנתניהו עדיין לא יוזם דבר, אבל מתוך עקרון הגנת הפרטיות לא ייתכן שאדם יקליט אדם אחר ללא ידיעתו. יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה בתגובה: "נמשך המסע של נתניהו לפגיעה בחופש העיתונות ובזכות הציבור לדעת".