שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הנמצאת המשחקים האולימפיים בריו דה ז'ניירו, התראיינה הבוקר (חמישי) לירון דקל ועמית סגל בגלי צה"ל, והתייחסה לשורה של נושאים שעומדים על סדר היום, ביניהם, כמובן, למדליית הארד של ירדן ג'רבי. "לא חשבתי לקפוץ על הפודיום. הפודיום הוא רק לספורטאים ולספורטאיות שהשיגו את המדליה בזכות עצמם", אמרה רגב. "אני רק חיכיתי שירדן תסיים את סיבוב בניצחון שלה כדי לחבק ולנשק אותה".



רגב התייחסה גם לעימות עם השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, שכינתה את דבריה של רגב לפיהם "מה שווה תאגיד השידור אם אנחנו לא שולטים בו?" - כגובלים בפאשיזם. "כשאנשי ימין משתמשים בביטויים של השמאל נגד הימין, זה מביש. זה מראה משהו על מי שהם וכנראה מקומם לא בימין", אמרה השרה, והוסיפה: "אני לא רוצה להתייחס לגילה גמליאל, זה לא באמת כוחות".





עם זאת, רגב הודתה שדבריה היו "ביטוי לא מוצלח". "מה שאמרתי שם, זה שכל תאגיד שידור ציבורי שממומן מכספי ציבור, צריך לשקף ערכים של רב תרבותיות, של פריפריה ומרכז, של ערבים וחרדים. דיברתי על פיקוח, על זה שלשר התקשורת יש אחריות בלי סמכות. אין לי בעיה עם ביקורת, זה תפקידה של התקשורת. אני רוצה שיביאו לידי ביטוי את מכלול הקולות הקיימים בחברה הישראלית". 



"לא חשבתי לעלות על הפודיום". ירדן ג'רבי עם המדליה. צילום: רויטרס
"לא חשבתי לעלות על הפודיום". ירדן ג'רבי עם המדליה. צילום: רויטרס



על ההצעה של חבר הכנסת דוד ביטן לבטל את התאגיד אמרה השרה, כי "זה לא סוד שאני חושבת שהרפורמה מוטעית. אני חושבת שרשות השידור היתה צריכה להישאר כמו שהיא עם תיקונים מסוימים". 



רגב התייחסה גם לכוונת משרד האוצר להגביל את הטוטו. "אני מתנגדת לכל סוג של הימורים", אמרה רגב, "אבל ברגע שנצמצם את ההימורים החוקיים אנחנו נרחיב את ההימורים הבלתי חוקיים". לדברי השרה, אם אומרים שההימורים פגועים באוכלוסיות החלשות, "אז בואו נבטל את הטוטו והפיס ושהאוצר יתתחייב לבנות בתי ספר, גני ילדים ומתקני ספורט מכסף ממשלתי ולהקים יחידה משטרתית שתפעל נגד ההימורים הבלתי חוקיים. אי אפשר להגיד 'אני נגד הימורים ולא להילחם בהימורים הבלתי חוקיים שהולכים לעולם הפשע'. זה לא הולך".



גם לפרשת הצטרפותו של הראפר יואב אליאסי - "הצל" לתנועת הליכוד, התייחסה רגב: "הליכוד היא מפלגה דמוקרטית ולכל אחד ואחת יש זכות לבחור ולהיבחר: "בשמאל יש אמנים שיוצאים נגד חיילי צה"ל ומוציאים את דיבתה של ישראל. מספיק עם הצביעות. אי אפשר לשפוך את התינוק עם המים".



מלשכת השרה גמליאל נמסר בתגובה: "כשמירי רגב דיבררה את ההתנתקות וגירוש היהודים בהתלהבות, שורשיה של השרה גמליאל היו כבר נטועים עמוק בליכוד והיא הצביעה נגד ההתנתקות. כשמירי רגב התעניינה על סידור עבודה וחיפשה בית פוליטי, שורשיה של השרה גמליאל היו עמוקים מאוד בליכוד. הליכוד הוא ביתה של השרה גמליאל והיא שליחתו האמיתית. היא היתה בו לפני רגב ותישאר בו הרבה אחריה".