תוקף לכל הכיוונים: שר האוצר משה כחלון (כולנו) התראיין הערב (שני) לחדשות 2, תקף את קודמו בתפקיד והבטיח שמחירי הדיור יירדו בסופו של התהליך. מתי בדיוק זה צפוי לקרות? זו כבר שאלה שהיה לו קשה לתת לה תשובה ממוקדת. "הבועה הזאת בסוף תתפוצץ, לא חסרות דירות. מחירי הדירות יירדו בסוף. זה תהליך וזה לוקח זמן, גם מעלית שמגיעה בסוף יורדת", אמר כחלון. 



על החוק שיוזם נתניהו נגד הקלטות ללא ידיעת הצד השני, מה שעלול להנחית מכת מוות על עולם העיתונות והתחקירים, אמר כחלון: "אני לא אתמוך בשום חוק שיגביל את חופש הביטוי, את חופש העיתונות או יפגע בדמוקרטיה. נראה את החוק ונחליט. על פניו, אם יש את אחד מהמרכיבים האלה, מפלגת 'כולנו' לא תתמוך בחוק, חד משמעית".



לא מקבל תמיכה בתוך הממשלה. בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
לא מקבל תמיכה בתוך הממשלה. בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם



על לפיד: "שימשיך להסתובב בעולם. שלא ידבר על כלכלה"


כחלון לא פספס הזדמנות לתקוף גם את קודמו בתפקיד, יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד, ובתגובה להאשמתו כי "הממשלה מתעסקת בפוליטיקה, לא בציבור", אמר: "אני מציע לו קצת צניעות. כשהוא הגיע למשרד הזה הוא העלה את המסים והמכסים. אנחנו עשינו פעולה הפוכה שנותנת הרבה צמיחה למשק. שימשיך להסתובב בעולם ולדבר על מה שהוא רוצה, לא על כלכלה".



בהתייחסו לתקציב המדינה אמר כחלון: "אני והמפלגה שלי הגענו לפוליטיקה כדי לתגבר את המשרדים החברתיים וזה מה שעשינו. החינוך קיבל ארבעה מיליארד שקלים נוספים, משרד הבריאות שישה מיליארד והרווחה מיליארד". לשאלת המראיינת מדוע נגידת בנק ישראל חושבת שהתקציב לא אחראי ענה: "אני מנהל באחריות את התקציב, יעד הגירעון נשאר אותו דבר. המדינה שלנו מומחית בהפחדות ובינתיים הנכים לא מקבלים, הנשים החד-הוריות לא מקבלות והקשישים לא מקבלים. לצערי היא אמרה גם בעבר דברים שלא הצדיקו את עצמם בלשון המעטה".



מותקף, יאיר לפיד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מותקף, יאיר לפיד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90