משבר בדיון בוועדת הכספים: מ"מ יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) שניהל את הישיבה במקומו של היו"ר הנוכחי ח"כ משה גפני (יהדות התורה) נאלץ להפסיק היום (שלישי) דיון על קיצוץ רוחבי של 7% במשרדי הממשלה. במהלך הדיון נוצר פלונטר של אינטרסים מנוגדים, כאשר חברי סיעת הרשימה המשותפת, שתומכים בחלק מהשימושים, לא רצו להצביע על העברה תקציבית הכוללת גם העברות ליו"ש, אך היו מעוניינים באישור החלק שמיועד למגזר הערבי. מאידך, חברי אופוזיציה אחרים התנגדו ליעדי הקיצוץ ברווחה, בחינוך, בדיור הציבורי וכד'. 

מדובר בסכום של כ-470 מיליון שקלים, שבין השאר נועד לממן: יישום החלטת הממשלה לפיתוח כלכלי במגזרי המיעוטים (107 מיליון), מענק שנתי לניצולי שואה יוצאי צפון אפריקה (75 מיליון), החלטות ממשלה בנושא שילוב יוצאי אתיופיה, תגבור האבטחה במוסדות חינוך (60 מיליון), תגבור שירותי החינוך הנוצרי (50 מיליון), דחיית פירוק רשות השידור (50 מיליון), אבטחה במזרח ירושלים (41.5 מיליון), מענקים להתיישבות צעירה ביו"ש (15 מיליון). מדובר בקיצוץ פלאט בכל משרדי הממשלה. 

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), אמר במהלך הדיון: "אני מתנגד לקיצוץ, כי  לקיצוץ הנוכחי עתיד להצטרף קיצוץ צפוי בבסיס התקציב ל-2017-2018 של 4.5%. זה הופך לקיצוץ שלא הצהירו לגביו בשיעור של 5.2%. שר האוצר עובד עלינו, הקיצוץ המתוכנן בתקציב הרבה יותר גבוה וזו רק ההתחלה". ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני), שהייתה זאת שהתריעה על השיטה של האוצר, העבירה את הדיון בשידור ישיר דרך חשבון הפייסבוק שלה, ובמהלכו אמרה כי היא מתנגדת "לקיצוץ במטרות חיוניות כמו הדיור הציבורי לטובת מימון התיישבות בהתנחלויות". 




 

"צביעות של האופוזיציה"


מנגד, טען ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) כי מדובר ב"צביעות של חברי האופוזיציה. ההעברות ליו"ש הן מינוריות ביחס לסכום ההעברה, 470 מיליון שקלים ומתוכם בסך הכך 15 מיליון שקלים ליו"ש". סמוטריץ' קרא לעבר טיבי: "אל תימנעו בהצבעה ואני אצביע בעד. אם אתם תמנעו, מתוך תקווה שבכל-זאת זה יאושר, אני אצביע נגד והקיצוץ והעברת הכספים למטרות שחשובות לכם לא יאושרו". 

חברי הכנסת שבו על טענה שעולה מעת לעת בוועדת הכספים, נגד הכריכה יחד של מטרות שונות באותה העברה תקציבית, כפי שנוהג האוצר פעמים רבות. לאחר הפסקת הדיון הוחלט כי יגויסו ח"כים נוספים להצבעות, וההצבעה תתקיים בהמשך היום.