סערה בליכוד בעקבות הודעת גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, על כוונתו להתמודד בפריימריז הבאים בליכוד על מקום ברשימת המפלגה לקראת הבחירות לכנסת ה־21. הודעתו גררה תגובות נזעמות של חברי ליכוד, שטענו כי שרון, בנו של ראש ממשלה שעזב את הליכוד, הקים את קדימה וביצע את ההתנתקות, ושבעצמו תמך בהתלהבות בתוכנית של אביו, אינו צריך להתמודד בשורות הליכוד.



סגן השר איוב קרא, שהיה בין “מורדי הליכוד” שהתנגדו בתוקף להתנתקות, פרסם אתמול כי הצטער לשמוע על כך ששרון הבן יתמודד בבחירות הבאות בליכוד “כדי להביא לחורבן בית שני בליכוד, דבר שאמנע בכל מחיר. איננו זקוקים בתנועת הליכוד לטרמפיסטים ולאופורטוניסטים. הליכוד זקוק לאידיאולוגיים ולנאמנים שלא חשבו מעולם להיפרד משטחי המולדת. איננו מתגעגעים לימי שרון בתנועתנו ולא לצוות החווה - יש לנו מנהיגות מצוינת. צריך להתלכד מסביבה,ואיננו צריכים חיזוקים מאנשים שעננה שחורה וגדולה מרחפת מעל ראשם בניהול המדינה”.



אריאל שרון, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
אריאל שרון, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90





"שגיאה שאנו משלמים עלה עד היום"



לדבריו, גלעד שרון תמך בכל לבו ומאודו בהתנתקות מרצועת עזה ומצפון השומרון יחד עם אביו ז״ל, “וזו הייתה שגיאה שאנו משלמים עליה עד היום בריבית דריבית. טרמפיסטים ניתן לאסוף במפלגות אחרות בישראל והן רבות. אנחנו בליכוד לא נשכח ולא נסלח לעולם”.



הנושא עלה גם לדיון ברשתות החברתיות של הליכוד. אבי נחמני, חבר מרכז המפלגה, כתב: “אני שואל למה גלעד שרון בא לבקש מאיתנו תמיכה בלי בושה. חברי המרכז לא שוכחים ולא סולחים על מעשה הבגידה בנו, חברי המרכז, ששלחו אתכם לכנסת לייצג אותנו וקיבלנו בחזרה סטירה כואבת. עד היום הפצע מדמם וכואב”.



גלעד שרון עצמו התייחס להתנתקות בראיון שהעניק אתמול לאפי טריגר בגלי צה”ל ואמר: “אם היינו עכשיו שוב בעזה והייתה עולה השאלה אם לצאת, אז זה היה רלוונטי. מכיוון שזה לא המצב, זו שאלה אקדמית ששייכת להיסטוריה. רבים מראשי הליכוד של היום תמכו במהלך”.