שר התחבורה ישראל כץ ניסה להכניס השבוע מספר שינויים למפלגת הליכוד, ובהצבעה בה נחל ניצחון גדול, הוא רוקן חלק מהסמכויות הבלעדיות שהיו שמורות עד כה לראש הממשלה בנימין נתניהו. אך בעקבות המהלך, הוא הוזמן לשיחת בירור אצל ראש הממשלה, ובה הסכימו הצדדים כי ההחלטות שהתקבלו במזכירות המפלגה יוקפאו.



בשיחה עם גל"צ, אמר היום (חמישי) שר התחבורה כי השיחה לא הייתה שיחת נזיפה: "אף אחד לא מאיים עלי ואף אחד לא נוזף בי. אם מטרת הפגישה היייתה מטרה מהזוג הזה - הפגישה לא הייתה מתקיימת".



לדבריו של השר, "אם היו לחצים ואיומים אם היו כנראה בחלל הווירטואלי שבין כל המקורבים לתקשורת במטרה לייצר דימוי מסוים, וכשיש חילוקי דעות - אנחנו יודעים גם להפחית אותם ולהמשיך בקידום ענייני המדינה".  



בנימין נתניהו. צילום ארכיון: מרק ישראל סלם




כזכור, לפני יומיים זימן נתניהו את יו"ר מזכירות הליכוד השר כץ לשיחת בירור בעקבות ההצבעה במזכירות המפלגה, בה רוקן חלק מהסמכויות הבלעדיות שבהם החזיק עד פה נתניהו בתפקידו כיו"ר המפלגה. שיחת הבירור נעשתה על רקע קריאות מצד נאמני נתניהו ברשתות החברתיות של הליכוד, שגברו מאז אמש, להדיח את השר מתפקידו כדי לעצור את "הבגידה בראש הממשלה", או לקחת את אחד משני התיקים - תחבורה ומודיעין. השר כץ קיים את ההצבעה במזכירות המפלגה למרות שיועצו המשפטי של נתניהו, עו"ד אילן בומבך, אמר לבית הדין של התנועה מספר ימים לפני כן המזכירות כי לא תקיים הצבעה כזאת.




"לא רוצים שיתגלה לנו ארי הרו חדש בליכוד"


בהצבעה, המזכירות אישרה שורה של נהלים המוציאים משליטתו הבלעדית של נתניהו מינויים אישיים במפלגה, קביעת שכר, וגם את איוש מוקדי הבחירות, אחד ממוקדי הכוח החשובים של הליכוד. בסביבתו של השר כץ דחו אתמול את הטענות כאילו מדובר בצעד מכוון נגד ראש הממשלה, כיוון שמטרתו של כץ הוא לשמור על מנהל תקין לתנועה. אחד ממקורביו של השר אמר ל"מעריב אונליין": "אנחנו לא רוצים שיתגלה לנו ארי הרו חדש בליכוד".



המזכירות גם אישרה את מינויו של עו"ד אילן בומבך, כיועץ משפטי לגוף שבראשו עומד ישראל כץ, במקומו של אבי הלוי, שמילא עד כה את שני התפקידים. הלוי הודיע אמש כי בכוונתו לעתור לבית הדין של התנועה בדרישה לפסול את ההצעה שהתקיימה ומקורביו של ראש הממשלה הזהירו כי המהלך לא יעבור בשקט. כאמור, בשיחה בין השניים, הם החליטו להקפיא את ההחלטות.