המגעים לממשלת אחדות התחדשו? על פי דיווח שפורסם היום (שישי) בערוץ 2, ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד השבוע עם ראש האופוזיציה ויושב ראש המחנה הציוני יצחק הרצוג בחשאי. שני הצדדים מכחישים כי נפגשו אך מודים כי אכן היו אתמול בקיסריה. נתניהו היה ביום חופש בביתו, והרצוג מודה שהיה בקיסריה, אך טוען שהיה בפגישה עם חברים. בתגובה לפרסום מלשכת הרצוג נמסר: לפי הדיווח המופרך מן היסוד בחדשות 2 כעת ברור ששוב יש בעיות בקואליציה, כנראה הלחץ מהבלאגן שעשה השר כץ עלה על גדותיו ולכן שוב מופץ מידע שקרי על פגישה, ושוב יש מי שנופל בפח".



חבר המחנה הציוני עמיר פרץ הכחיש שפני המפלגה לממשלת אחדות והאשים את יאיר לפיד כאחראי למה שהוא הגדיר כספין, "אין כל סיכוי להצטרפות המחנה הציוני לממשלת נתניהו", אמר פרץ, "נראה כי מדובר בספין מבית היוצר של לפיד שהוא המרוויח העיקרי מהספינים האלה אפשר וצריך להחליף את נתניהו וזו משימתינו העיקרית ואנחנו נממש אותה".



כזכור, גם במהלך סבב המשא ומתן הקודם לממשלת אחדות, שהתפוצץ ברגע האחרון לאחר שנתניהו בחר לצרף לממשלתו את מפלגת ישראל ביתנו, הכחישו הצדדים חודשים ארוכים את קיומו של תהליך כזה. שינוי בולט מאז סבב המשא ומתן אחרון הוא שהרצוג הבטיח לעצמו שנה נוספת בראשות מפלגת העבודה, שנערכה בסוף חודש יולי, מה שייאפשר לו להתחייב לממשלת נתניהו לזמן רב יותר.




מהומה במפלגת העבודה



במהלך הוועידה הסוערת בה אושרה הארכת כהונתו של הרצוג, ברוב של 70% מחברי הוועידה, עלה הרצוג לנאום, וקרא לעבר מפגינים: "אתם רוצים שנהיה 'לה פמיליה', או שנתנהג כמו מפלגה דמוקרטית? אנחנו נשמור על הבית שלנו נגד המסיתים, המעליבים, ונגד המפוצצים, ונלך להצביע ונאמר את דברינו בגדול. זה מוכיח שאת ההתנהגות הזאת של 'לה פמיליה', אנחנו צריכים לעקור מן השורש. בשל ההפרעות, הרצוג קיצר את נאומו, מזכ"ל המפלגה הודיע לצירים כי נפתחה ההצבעה והצירים עזבו את אולם האירועים בבית החייל לעבר הקלפיות. ח"כ בר: "החל ממחר, תדאג המפלגה להוציא משורותיה את המפגינים". 



חברת הכנסת שלי יחימוביץ' התייחסה לדבריו של הרצוג ואמרה כי "האיומים של הרצוג לסילוק חברי מפלגה מחפירים, והבכי והנהי על קריאות הבוז שספג הם כל דבר חוץ ממנהיגות. קריאת הבוז הקשה ביותר נשמעה היום דווקא מפי הרצוג, כשבשיא חולשתו הציבורית הודיע ל-60 אלף חברי מפלגה שהוא מצפצף עליהם צפצוף ארוך וכי באמצעות קומבינות יוכל לארגן לעצמו קדנציה נוספת בלעדיהם. היום על הבמה, בפעם האלף שב הרצוג וקונן על כך שלכאורה כונה 'כלב'. בפועל משתמש הוא עצמו במילה 'כלב' מאה פעמים ביום, אף שבמציאות מעולם לא נאמרה לגביו. זהו ניסיון נואש לזכות באמפתיה על בסיס חמלה, אולם בבכיינות לא בונים במנהיגות".