בתום הצבעה טלפונית שנערכה הערב (שבת) בין מרבית חברי מזכירות הליכוד, התקבל רוב נדרש לצורך ביטול ההחלטה הקודמת של המפלגה במסגרתה הועברו סמכויות בלעדיות רבות של בנימין נתניהו כיושב ראש הליכוד. זאת בהתאם להבנות אליהן הגיעו ראש הממשלה נתניהו ויו"ר מזכירות הליכוד ישראל כץ, לאחר תרעומת שהפגין נתניהו על ההחלטה הקודמת. תוצאות ההצבעה עד כה: 78 בעד, 6 נגד, 1 נמנע ו-21 לא אותרו. ההצבעה תימשך גם מחר.



מזכירות הליכוד הייתה אמורה להתכנס מחר בכפר המכביה כדי לאשר את הסיכום בין נתניהו לכץ הכולל, בנוסף לביטול הההחלטות שהתקבלו בשבוע שעבר גם הקמת ועדת שניים שתכלול את ח"כ דוד ביטן ואת עו"ד דוד שמרון לנסח כללים חדשים לניהול הליכוד וכן את מינויו של צורי סיסו, מקורבו של נתניהו, לתפקיד ממלא מקום מנכ"ל הליכוד.



בסביבתו של השר כץ, אך גם בקרב תומכי נתניהו, התגלה חשש מפני מחאה של פעילים במזכירות הליכוד, שדעתם אינה נוחה מההסכם, הנתפס כהתקפלות של השר כץ. בעקבות כך נוצרה התארגנות להצבעה חשאית במקום זאת, זאת על ידי שני פעילי מפלגה מיו"ש, שבט שטרן ונתן אלגסמן.



יעתרו לבית הדין של המפלגה


בנוסח ההצעה שהובאה היום להצבעה נכתב: "מבוטלות בזה כל ההחלטות שנתקבלו בישיבות המזכירות מ- 14.7.2016 ו- 16.8.2016, לרבות, מבלי לגרוע מכלליות האמור, אישור הנהלים בדבר קציבת תקופת כהונת בכירים; גיוס עובדים והתקשרויות עם גורמי חוץ".



יצוין כי השר כץ עצמו פעל הלילה כדי לשכנע חברים במזכירות לתת בו אמון ולהשיג רוב גדול. תומכיו טענו כי העובדה שישראל כץ ישיג רוב מוחץ גם עכשיו לכיוון השני תוכיח את שליטתו וכוחו בגוף החזק בליכוד ותהווה איתות לנתניהו לגבי המשך היחסים ביניהם.



בתוך כך, הודיע אחד מחברי מזכירות הליכוד, זאב בן יוסף, כי בכוונתו לעתור לבית הדין של הליכוד על מנת לפסול את ההצבעה הטלפונית שנערכה הערב בנימוק שהיא בניגוד לחוקת המפלגה. "ההצבעה היא בניגוד לכל היגיון ועושה צחוק ממוסדות הליכוד ומפעילי השטח", אמר.