לבית הדין של הליכוד הוגשה הבוקר (ראשון) עתירה, בדרישה לבטל את ההצבעה הטלפונית שהחלה אמש בקרב חברי מזכירות הליכוד, שמטרתה לאשר את הסיכום לפיו כל ההחלטות שנועדו לפגוע במעמדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת המזכירות הקודמת, בטלות. את העתירה הגישו ארבעה חברי מזכירות הליכוד: אבגידור הדר העומד בראש ועדת הביקורת, זאב בן יוסף, ששי שזו, נתן אנגלסמן ואמציה מיכאליס.



העותרים טוענים כי למרות שנקבעה להיום ישיבת מזכירות, במוצאי שבת החל באופן פתאומי משאל טלפוני בקרב חברי מזכירות הליכוד, לביטול תוקפם של הנהלים ושל החלטות המזכירות שהתקבלו בישיבה הקודמת, כאשר לנשאלים נשלחה בדואר האלקטרוני טיוטה של נוסח ההחלטה, מבלי שהיה בידם זמן לשיקול דעת מעמיק.



נפגעה הזכות לחשאיות


לטענתם של הארבעה, העתירה הטלפונית היא בלתי חוקית ועומדת בסתירה לחוקת הליכוד, הקובעת שהצבעות יהיו גלויות על ידי רוב המשתתפים. "הצבעה טלפונית איננה כמו הצבעה גלויה, בה כל המשתתפים יכולים לראות ולשמוע מה דעתו של כל אחד מהחברים ומה הצביע בזמן אמת. כמו כן, הצבעה טלפונית אינה נערכת על ידי כלל המשתתפים בישיבה, מאחר ואין כל ישיבה שנערכת, ובנוסף לכך - הצבעה טלפונית מסכלת את זכותם החוקית של חברי הגוף לדרוש הצבעה חשאית, משום שעורך ההצבעה יודע מה כל אחד מהחברים בחר", טוענים הארבעה.



עוד הם אומרים, כי הצבעה דרך הטלפון ומבלי לקיים דיון מקדים בגוף קולקטיבי, הנה דבר פסול השמור רק למקרים דחופים במותר בלית ברירה. לאור כל אלה, ביקשו העותרים מבית הדין של הליכוד לקבוע כי ההצבעה הטלפונית חסרת כל תוקף. העתק מעתירתם נשלח ליו"ר מזכירות הליכוד, השר ישראל כץ, וליועץ המשפטי של התנועה עו"ד אבי הלוי.