כלי תקשורת בטורקיה מדווחים היום כי חמישה בני אדם ניסו לפרוץ הלילה (בין ראשון לשני) לקונסוליה הכללית של ישראל בטורקיה. עפ"י הדיווח, מטרת העצורים הייתה לבצע מחאה כנגד הפעולות הצבאיות של חיל האוויר הישראלי ברצועת עזה, בעקבות התקיפות שאירעו במהלך הלילה, בתגובה לירי הרקטה על שדרות אמש. בסוכנות הידיעות "אנדולו" נמסר כי חמישה מפגינים ניסו להיכנס לבניין הקונסוליה והם נחסמו על ידי כוחות המשטרה שאבטחו את המקום.



אמש תקף חיל האוויר עשרות מטרות השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה בעקבות ירי רקטת הקסאם אל עבר העיר שדרות. מדובר בתקיפה חריגה בגודלה שכוונה להבהיר לחמאס ששולט ברצועה כי ישראל לא תקבל הפרה של ריבונותה וכל פגיעה שכזו תקבל תגובה חריפה נגד החמאס.



האירוע מגיע לאחר רגיעה והתחממות ביחסים בין ישראל לטורקיה, כשהפעולה האחרונה בנושא היתה אישור הסכם הפיוס בין המדינות על ידי הפרלמנט הטורקי שהושג עם ישראל בחודש שעבר. כזכור, בין המדינות היו בשנים האחרונות יחסים עכורים, בעקבות אירועי המרמרה, כשהדרך שהחלה להיסלל בחודשים האחרונים צפויה להביא בסופו של דבר לנירמול היחסים, כולל החזרת השגרירים.



בינתיים בישראל, משגרים מסרי רגיעה הן לעולם והן לישראל. בצה"ל מעריכים כי ה
חמאס לא יגררו את האזור להסלמה ובשלב זה לא יודעים עדיין מי ביצע את ירי הרקטה לעבר שדרות אתמול. בתוך כך בצה"ל יעשו הכל כדי להחזיר את הנתיב ההומניטרי לסדר. "במהלך היום נכניס 1,000 משאיות לרצועת עזה כי אין לנו שום כוונה להסלים יש לנו כוונה לשמר את ההישג הזה של הרתעה שהושג ממבצע צוק איתן", אומר גורם ביטחוני בכיר. "אנחנו לא מזלזלים ברקטה שנופלת על יישוב באמצע אוגוסט. לא נכון לתת לחמאס לעשות ככל העולה על רוחו ברצועה ולהפיל את האחריות על ארגונים כאלה ואחרים", הוסיף הגורם.



נפילת הרקטה בשדרות. צילום: משטרת ישראל
נפילת הרקטה בשדרות. צילום: משטרת ישראל



ארגון החמאס הגיב לתקיפות ומסר: "ישראל אחראית להסלמה ברצועת עזה לנוכח משך תוקפנות הכיבוש נגד עמנו והרצון ליצור משוואות חדשות. התוקפנות לא תצליח לשבור את רצונו של עמנו".