מבחן להסכם הפיוס: יומיים בלבד לאחר שהפרלמנט הטורקי אישר סופית את חידוש היחסים עם ישראל, משרד החוץ באנקרה גינה היום (שני) בחריפות את תקיפת צה"ל ברצועת עזה בעקבות ירי הרקטה לעבר שדרות אתמול. "התקיפות, שגרמו לפציעתם של חפים מפשע, אינן מקובלות, ללא קשר לנסיבות שבגללה התרחשו", נמסר בהצהרה של המשרד.



עוד נאמר, כי "הגישה העוינת" של ישראל מפריעה לתהליך השלום, כמו גם לעת של חוסר פעילות. "נרמול היחסים עם ישראל לא אומר שנשתוק לאור ההתקפות נגד הפלסטינים", הוסיף המשרד, התייחסו להסכם הפיוס בין שתי המדינות.



על פי ההצהרה, טורקיה תמשיך להפגין הזדהות עם העם הפלסטיני נגד כל פעולה ישראלית שמפרה את החוק הבינלאומי ופוגעת במצפון האנושי.  



מוקדם יותר היום דווח בטורקיה כי חמישה בני אדם ניסו לפרוץ הלילה לקונסוליה הכללית של ישראל בטורקיה. עפ"י הדיווח, מטרת העצורים הייתה לבצע מחאה כנגד הפעולות הצבאיות של חיל האוויר הישראלי ברצועת עזה, בעקבות התקיפות שאירעו במהלך הלילה, בתגובה לירי הרקטה על שדרות אמש. בסוכנות הידיעות "אנדולו" נמסר כי חמישה מפגינים ניסו להיכנס לבניין הקונסוליה והם נחסמו על ידי כוחות המשטרה שאבטחו את המקום.



אמש תקף חיל האוויר עשרות מטרות השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה בעקבות ירי רקטת הקסאם אל עבר העיר שדרות. מדובר בתקיפה חריגה בגודלה שכוונה להבהיר לחמאס ששולט ברצועה כי ישראל לא תקבל הפרה של ריבונותה וכל פגיעה שכזו תקבל תגובה חריפה נגד החמאס.



האירוע מגיע לאחר רגיעה והתחממות ביחסים בין ישראל לטורקיה, כשהפעולה האחרונה בנושא היתה אישור הסכם הפיוס בין המדינות על ידי הפרלמנט הטורקי שהושג עם ישראל בחודש שעבר. כזכור, בין המדינות היו בשנים האחרונות יחסים עכורים, בעקבות אירועי המרמרה, כשהדרך שהחלה להיסלל בחודשים האחרונים צפויה להביא בסופו של דבר לנירמול היחסים, כולל החזרת השגרירים.