רק יומיים חלפו מאז האישור הסופי בפרלמנט הטורקי של הסכם הפיוס עם ישראל, וכבר יש מתיחות חדשה על רקע תקיפת צה"ל ברצועת עזה. בירושלים לא נשארו חייבים מול הביקורת מאנקרה על התקיפה בעקבות ירי הרקטה לעבר שדרות אתמול. משרד החוץ פרסם הערב (שני) הודעה חריפה בה הוא תוקף את אנקרה על עצם הביקורת נגד ישראל. "נרמול היחסים עם טורקיה אין משמעותו שנשתוק לנוכח גינוייה המופרכים נגדנו", נאמר.



עוד נאמר בהודעת המשרד כי "נמשיך להגן על אזרחי ישראל החפים מפשע מפני כל ירי טילים על שטחנו, בהתאם לחוק הבינלאומי ובהתאם לאחריותנו ומצפוננו. מוטב שטורקיה תחשוב פעמיים לפני שהיא מבקרת פעולות צבאיות של מדינות אחרות".



האמירה הישראלית מתייחסת לתקיפות של צבא טורקיה נגד פעילי המחתרת הכורדית.



התגובה הישראלית היא פרפרזה על הביקורת הטורקית על הפעולה הישראלית, בה נאמר כי  "נרמול היחסים עם ישראל לא אומר שנשתוק לאור ההתקפות נגד הפלסטינים". עוד נאמר בהודעה הטורקית כי "התקיפות, שגרמו לפציעתם של חפים מפשע, אינן מקובלות, ללא קשר לנסיבות שבגללה התרחשו", נמסר בהצהרה של המשרד. 



על פי ההצהרה של משרד החוץ הטורקי, "טורקיה תמשיך להפגין הזדהות עם העם הפלסטיני נגד כל פעולה ישראלית שמפרה את החוק הבינלאומי ופוגעת במצפון האנושי".  



הסתערו על הקונסוליה 


מוקדם יותר היום דווח בטורקיה כי חמישה בני אדם ניסו לפרוץ הלילה לקונסוליה הכללית של ישראל בטורקיה. עפ"י הדיווח, מטרת העצורים הייתה לבצע מחאה כנגד הפעולות הצבאיות של חיל האוויר הישראלי ברצועת עזה, בעקבות התקיפות שאירעו במהלך הלילה, בתגובה לירי הרקטה על שדרות אמש. בסוכנות הידיעות "אנדולו" נמסר כי חמישה מפגינים ניסו להיכנס לבניין הקונסוליה והם נחסמו על ידי כוחות המשטרה שאבטחו את המקום.



אמש תקף חיל האוויר עשרות מטרות השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה בעקבות ירי רקטת הקסאם אל עבר העיר שדרות. מדובר בתקיפה חריגה בגודלה שכוונה להבהיר לחמאס ששולט ברצועה כי ישראל לא תקבל הפרה של ריבונותה וכל פגיעה שכזו תקבל תגובה חריפה נגד החמאס. 



האירוע מגיע לאחר רגיעה והתחממות ביחסים בין ישראל לטורקיה, כשהפעולה האחרונה בנושא היתה אישור הסכם הפיוס בין המדינות על ידי הפרלמנט הטורקי שהושג עם ישראל בחודש שעבר. כזכור, בין המדינות היו בשנים האחרונות יחסים עכורים, בעקבות אירועי המרמרה, כשהדרך שהחלה להיסלל בחודשים האחרונים צפויה להביא בסופו של דבר לנירמול היחסים, כולל החזרת השגרירים.