שחקן חיזוק? בתחילת החודש בישר ח"כ אורן חזן (הליכוד) ברוב חשיבות כי גייס לשורות המפלגה מתפקד חדש ומפורסם – הראפר יואב אליאסי, הידוע בכינויו "הצל". טופס ההתפקדות של הצל עדיין לא הגיע למחלקת המחשוב של הליכוד במצודת זאב, משום שהוא נמצא בידיו של חזן, שנותח ומתאושש בביתו, אבל "הצל" לא מחכה לבירוקרטיה וכבר החל לחזק את מעמדו במפלגה.



"בגלל שאבא שלי אושפז במצב לא קל ואורן חזן אושפז גם הוא, לא הרמתי עדיין קריאה להתפקדות", אומר הצל, "אבל נכון להיום יש לי 300 חתומים ועוד מאות ותיקים". "ותיקים" הם מתפקדים קיימים שכבר תומכים בו, לדבריו.



במעמד החתמתו של "הצל" על טופס ההתפקדות אמר חזן: "אנחנו מביאים היום כוח אדיר לליכוד. לציבור נמאס מהשיח השמאלני הפחדני, המתחנף. לא סתם ליואב ("הצל") יש רבע מיליון איש שעוקבים אחריו ברשתות החברתיות".



מלשכתו של חזן מסרו כי בכוונתו להביא את טופס ההתפקדות של "הצל" למחלקת המחשוב במצודת זאב מיד לאחר שיבריא.



מיד לאחר שמילא את טופס ההתפקדות הודיע "הצל" כי בכוונתו "להחזיר את הליכודניקים לדרכם ולהזכיר להם את הערכים שהם שכחו מזמן, וכי הגיע הזמן להחזיר את המפלגה לימין. לא ימין מתחנף, לא מפלגת יישור קו עם השמאל כדי להיראות נאורים. לא מפלגת 'נקריב את לוחמינו בשם המוסריות' המזויפת".



יואב אליאסי, "הצל", בכנסת. צילום: אריק בנדר
יואב אליאסי, "הצל", בכנסת. צילום: אריק בנדר



ח"כ חזן צפוי להופיע בכנס ראשון מאז אשפוזו

בתגובה מתח ח"כ בני בגין (ליכוד) ביקורת באתר "מעריב אונליין" על הצטרפותו של הצל למפלגה ואמר כי הוא מטיל צל על הליכוד. "כאשר יש מי שנוהג כלפי יריבים פוליטיים בבריונות, מתפאר בה ומסית אחרים לנהוג כך, ומגיש מועמדות לחברות לליכוד - הוא מטיל עליו צל", אמר בגין, והוסיף: "על פי הבנתי, תקנון הליכוד מאפשר למנוע את אישור מועמדותו, וכך יש לנהוג".



"הצל" לא נשאר חייב ויצא במתקפה אישית נגד בגין. "בני בגין קרא לי בריון ואמר שהוא יפעל לפסול את מועמדותי לליכוד משום שאני מטיל עליו צל", כתב "הצל". "בני בגין מפחד, ובצדק, כי עם כל הכבוד וההערצה שיש לי לאביו, במקרה שלו התפוח הרקוב נפל רחוק רחוק מהעץ, והוא יודע שכשאני אומר שצריך לנקות את המסתננים שחדרו לשורות הליכוד, השם שלו יעלה והוא פשוט ניסה להקדים תרופה למכה".



בעקבות המתקפה על בגין פנה השר השר צחי הנגבי למנכ"ל הליכוד ודרש לא לאפשר לאליאסי להתפקד למפלגה. עתה מתברר, כאמור, שטופס ההתפקדות שלו נמצא בידיו של חזן, שעבר לאחרונה ניתוח מורכב בבית החולים בילינסון. ימים אחדים לאחר ששוחרר מבית החולים להתאוששות, אושפז חזן שוב לימים אחדים. כעת הוא מחלים בביתו, והערב הוא מתכוון להתייצב בהופעה פומבית ראשונה בקרב תומכיו, בכנס שיערוך במצודת זאב בתל אביב.