שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (שלישי) לראשונה לתקיפת צה"ל ברצועת עזה בעקבות ירי הרקטה לעיר שדרות, ואמר כי המדיניות שלו ל"שיקום תמורת פירוז", נותרה בעינה וכי לא ניתן לצפות שישראל תאפשר לחמאס להתחמש. את הדברים אמר השר במהלך סיור בצפון בבסיס חוות השומר בגליל, שערך יחד עם סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר גולן ועם קצין חינוך ראשי תת-אלוף אבנר פז צוק.



"אתם מכירים את דעותיי ולא צריך להוסיף דבר חדש, מה שצריך להבין הוא שהגישה שלי זה שיקום תמורת פירוז, וזאת הנוסחה". הם לא יכולים לצפות שמדינת ישראל תאפשר להם להתחמש, לשדוד כסף מאזרחי עזה, כי הרי חמאס גובה מסים מתושבי עזה. לאן הולכים המיסים האלו? הם לא הולכים לרווחת תושבי עזה, הם לא בונים מזה בניינים לתושבים מסכנים, הם בונים מזה מנהרות וחלק גדול מהכסף שהם גובים מתושבי עזה הולך לבניין הכוח, לחימוש", אמר ליברמן.



"הקלות - רק במסגרת שיקום"



עוד הוסיף שר הביטחון: "הם יודעים שאם יהיה משבר, אז מדינת ישראל תפתור את הבעיה, האו"ם יפתור את הבעיה, האיחוד האירופאי, מישהו כבר יבוא וידאג להם. הם לא רוצים לדאוג לתושבים, הם דואגים למנהרות ולרקטות. לכן לדבר על הסרת מצור ועל הקלות לעזה - אין שום בעיה עם זה אבל זה חייב לבוא אך ורק במסגרת שיקום".



הרקטה שנפלה בשדרות בתחילת השבוע. צילום: משטרת ישראל




"צה"ל חייב להישאר כור היתוך"


בהמשך דבריו התייחס לנושא חינוך חיילי צה"ל, ואמר: "קודם כל משקיעים בחיילים. אני בטוח - כשאין לך חייל טוב, לא תעזור שום השקעה בציוד או בטכנולוגיה. אנחנו רואים שיש מדינות מסביב שיש להן טכנולוגיה, והן לא מצליחות להעמיד צבא כמו צה"ל. לכן האמונה בצדקת הדרך חשובה יותר מכל טכנולוגיה". עוד הוסיף ליברמן כי צה"ל היה ונשאר המנוע החברתי הגדול והחשוב ביותר בחברה הישראלית", ואמר כי "צה"ל חייב להישאר צבא העם וגיוס לכולם זה אחד התנאים הבסיסיים לקיומו".

עוד אמר כי אף אחד לא ביטל את ההנחיה כי הארגון יהיה כור היתוך. לדבריו, "אנחנו לא ניתן יד לשום ניסיונות להכניס דברים כמו רב תרבותיות או צבא מקצועי, זה חייב להישאר כור היתוך".